یکشنبه، شهریور ۲۳، ۱۳۹۳

کارمند اداره برق دلگان در تیر اندازی خودسرانه یگان امداد نیروی انتظامی کشته شد


یکشنبه, 23 شهریور 1393 02:36

در چند روز اخیر دستکم شش شهروند بلوچ در اثر شلیک مستقیم ماموران نیروی انتظامی کشته و زخمی شده اند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ شامگاه شنبه 22 شهریور 93 در اثر شلیک خودسرانه ماموران یگان امداد نیروی انتظامی دلگان یکی از کارمندان اداره برق این شهر به نام عبدالنبی جمالزهی در حالی که به کارهای روزمره خود مشغول بود کشته شد.

وحید جمالزهی یکی از بستگان وی در این باره به گزارشگر کمپین گفت: عبدالنبی جمالزهی با دو نفر از دوستانش برای خرید نان حوالی ساعت 7 بعد از غروب آفتاب به نانوایی می رود  و در مسیر برگشت به منزل در محل سر مورد اصابت شلیک مستقیم یگان امداد نیروی انتظامی قرار گرفته و درجا کشته می شود.

وی در توضیح بیشتر گفت: از قرار معلوم یگان امداد نیروی انتظامی به دنبال خودروی پژو دیگری که در پاسگاه ورودی دلگان مدارک شناسایی خود را نشان نداده، بوده اند اما بدون توجه به سمت خودرو حامل عبدالنبی شلیک می کنند.

ماموران یگان امداد نیروی انتظامی پس از تیر اندازی صحنه را ترک می کنند.

عبدالنبی جمالزهی فرزند اسحاق ، متاهل، دارای یک فرزند و کارمند اداره برق شهرستان دلگان بود.

شایان ذکر است در چند اخیر این ششمین شهروند بلوچ است که در اثر شلیک خودسرانه ماموران انتظامی کشته یا زخمی می شود. پیشتر روز چهارشنبه 19 شهریور عبدالله مرادزهی همسر و فرزند دو ساله اش و روز پنجشنبه دو نفر از طائفه کهرازهی در مسیر خاش – زاهدان کشته و زخمی شدند.

مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته نیز با ابراز نگرانی از عملکرد نیروی انتظامی در تیر اندازی به سمت شهروندان بلوچ ، از مسئولان مربوطه خواست تا به این مسائل رسیدگی کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر