یکشنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۹۳

بر سر صدیق محمدی چه آمده است؟

تداوم بی‌خبری از وضعیت یک زندانی عقیدتی در بند انفرادی قزلحصار

خانواده صدیق محمدی،ضمن اظهار بی‌خبری از وضعیت این زندانی کُرد اهل سنت، درمورد سلامت وی که به اعدام محکوم شده ابراز نگرانی می‌کنند.
به‌گزارش «خودنویس»از وضعیت صدیق محمدی، زندانی کُرد اهل سنت که بیش از یک ماه پیش به دلایل نامعلومی توسط ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به بند انفرادی منتقل شده بود، همچنان خبری در دست نیست.
صدیق محمدی، فرزند حسین، اهل جوانرود کرمانشاه، یکی از دانشجویان کُردی بود که در خردادماه ۱۳۸۸ از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شد.
وی در بهار سال ۱۳۸۹ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه، به جرم محاربه و اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شد.
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی عقیدتی به «خودنویس» گفته صدیق حدود یک ماه پیش توسط مامورین بند ۳ زندان قزلحصار کرج، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و تاکنون همچنان در تک سلولی نگهداری می‌شود.
این منبع همچنین افزود: شدت جراحات وارده و وخامت حال صدیق به قدری است که مسوولان زندان وی را از ملاقات با خانواده منع کرده‌اند و خانواده‌اش همچنان نگران وضعیت او هستند.
این زندانی عقیدتی در بند مجرمان مواد مخدر و در میان زندانیان جرایم خطرناک زندان قزلحصار نگهداری می‌شود.
وی در روز ۲۱ مردادماه ۱۳۹۳، به دلیل اعتراض به رفتار توهین‌آمیز ماموران امنیتی بند ۳ قزلحصار و اعتراض به حسین قدمی مسوول این بند به دلیل توهین به عقاید مذهبی‌اش، مورد ضرب و شتم شدید ماموران این زندان قرار گرفت و سپس به سلول انفرادی انتقال داده شد.
گفته می‌شود این زندانی عقیدتی به دلیل ضرب و شتم ماموران از ناحیه سر دچار شکستگی شده و بدنش دچار کبودی شدید شده بود.
برخی از فعالان مدافع حقوق زندانیان گفته‌اند که انتقال و نگهداری بلندمدت این زندانی در سلول انفرادی، برخلاف آیین‌نامه سازمان زندان‌ها است و برای بررسی موضوع توهین به عقاید زندانی، هیچ‌گونه روند اداری و یا تشکیل کمیته انضباطی صورت نگرفته است.
آن‌ها تاکید کرده‌اند که این زندانی عقیدتی اهل سنت، به دلیل بیماری از لحاظ جسمی و روانی در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارد و نیاز مبرم به مراقبت‌های پزشکی دارد.
گفته می‌شود صدیق محمدی به دلیل پشت سر گذاشتن مدت زمانی طولانی ۱۸ ماهه با سید هادی حسینی دیگر زندانی عقیدتی، زیر حکم اعدام و در بند زندانیان جرایم خطرناک و مواد مخدر، به بیماری‌های متعدد روحی و جسمی دچار شده و پس از انتقال به انفرادی تاکنون هیچ تماسی با خانواده خود نداشته و این موضوع موجب تشدید نگرانی خانواده وی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر