جمعه، شهریور ۲۸، ۱۳۹۳

کشته شدن دهها تن از نیروهای اسد در نبردهای حومه دمشق

2:47:05 PM 1393/6/28


رزمندگان سوریه طی روزهای گذشته در دمشق و حومه آن دستاوردهای مهمی داشتند.

تلویزیون اورینت:
گردانهای رزمی ارتش آزادی سوریه مستقر در دمشق پایگاه مارینا، متعلق با نظامیان اسد را که بین مناطق زاهره و میدان واقع شده منهدم کردند. در این عملیات که با نبردهای سنگین همراه بود دست‌کم 20تن از نظامیان اسد به هلاکت رسیدند.

دفتر مطبوعاتی شورای نظامی انقلابیون در دمشق با صدور بیانیه‌یی شهر دخاینه را منطقه آزاد شده اعلام کرد

تمامی مراکز نظامیان اسد در حومه دمشق از منطقه جوبر گرفته تا کباس و دخانیه، زیر شدیدترین حملات رزمندگان قرار دارند. جوانان دلیر سوریه در تدارک پیشروی بیشتر به سمت قلب پایتخت، مراکز نظامیان اسد را یکی پس از دیگری در هم می‌کوبند و راه خود را با شدیدترین درگیریها و در زیر مهیب‌ترین بمبارانهای هوایی به جلو باز می‌کنند.
 
 

رزمندگان از سمت جنوب دمشق وارد شدند و با پیشروی به سمت منطقه زاهره توانستند در قلب منطقه میدان یکی از مهمترین مراکز نظامی ـ امنیتی نیروهای اسد را هدف قرار دهند. آنها ضمن انهدام کامل این مرکز 20تن از نیروهای اسد را کشته یا مجروح کردند. هم‌اکنون در این مناطق و اطراف کمپ پناهندگی یرموک نبردهای سنگینی در جریان است.
 
 

رژیم اسد، بار دیگر از تهاجم سریع رزمندگان دچار وحشت شد و با اعزام نیرو به صحنه درگیری در منطقه میدان سعی کرد پیشروی رزمندگان را سد کند اما ناکام ماند. ساکنان محلی در این منطقه از ترس و هراس نیروهای اسد خبر می‌دهند. این ترس با نزدیک شدن صدای مسلسلهای رزمندگان هر لحظه بیشتر می‌شود.

همزمان، شورای نظامی ارتش آزادی سوریه شهر دخانیه را به‌طور کامل منطقه آزاد شده اعلام کرد. رزمندگان در این شهر توانستند مواضع خود را به‌طور کامل مستحکم کرده و به‌سمت منطقه کباس حرکت کنند.

در همین حال، اتاق عملیات گردان آزادگان شام با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد، رزمندگان این گردان مرحله دوم عملیات در دمشق را شروع کرده‌اند.

در این بیانیه رسمی رزمندگان آمده است، مراکز نظامی اسد در مناطق اصلی میدان و همچنین مراکز نظامی و امنیتی گردان 86 در منطقه المزه، اهداف اصلی این حملات خواهند بود.

اتاق عملیات این گردان از شهروندانی که در نزدیکی این مراکز زندگی می‌کنند، درخواست کرده است برای حفظ امنیت خود، به مناطق امن‌تر بروند.

سلسله عملیات موشکی رزمندگان در این منطقه پاسخی است به جنایاتی که دیکتاتور سوریه طی روزهای اخیر در حق ساکنان غوطه شرقی انجام داده است

از اطراف دمشق و منطقه قلمون نیز خبر می‌رسد، رزمندگان در نزدیکی شهر فلیطه، پایگاه موسوم به حمیده را به کنترل خود درآوردند. در جریان این عملیات تلفات و خسارات زیادی به نیروهای اسد و شبه‌نظامیان لبنانی آن وارد آمد.

در غرب این منطقه و اطراف شهر جرود نیز دست‌کم 10تن از مزدوران لبنانی اسد به دست رزمندگان به هلاکت رسیدند

مرکز اطلاع‌رسانی قلمون اعلام کرد، هم‌اکنون نبردهای سنگینی با انواع سلاحها در این منطقه در جریان است.

نیروهای اسد از ترس انهدام تسلیحات سنگین خود 4تانک و دیگر ادوات نظامی را از این منطقه خارج کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر