جمعه، شهریور ۲۸، ۱۳۹۳

مرگ مبهم زن جوان باردار در بیمارستان خاتم جاسک+ عکس



جمعه, 28 شهریور 1393 

به گزارش کمپین فعالین بلوچ یک زن جوان باردار به نام ساره خاتون دهشتی روز سه شنبه  25 شهریور پس از انتقال به بیمارستان خاتم الانبیا جاسک در شرق استان هرمزگان، جان خود را از دست داد مرگی که مدت اندکی بعد خبرساز شد و پای مسئولان شهرستان را به این مساله باز کرد و علت مرگ در بین دیدگاه های مختلف در هاله ای از ابهام برجای مانده است.

 

فاطمه نوروزیان رییس مرکز روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان معتقد است: علت این مرگ پدیده نادر 'آمبولی مایع آمیونیتیک" است که به ازای هر 30هزارتا 70هزار حاملگی یک مورد اتفاق می افتد اما با مرگ و میری بین 50 تا 90 درصد همراه است .

علی سالاری فرماندار جاسک می گوید: هر چند در افکار عمومی نبود داروی مورد نیاز و خون به عنوان دلیل مرگ این مادر باردار منتشر شده اما هنوز نمی‌توان به طور قطعی درباره علت این اتفاق اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: شهرستان جاسک متخصص زنان و زایمان ندارد اما جراح عمومی و مامای مستقر در بیمارستان توانایی انجام عمل وضع حمل زنان باردار را دارند.

اما در همین رابطه برادر بانوی متوفی با تکذیب دیدگاه های مسئولان مرگ خواهرش را نبود امکانات پزشکی، دارویی و کیسه خون عنوان می کند و اظهارات مسئولان استانی را پاپوشی بر یک اهمال می داند و خواستار رسیدگی دقیق به این موضوع است.

شهرستان جاسک با بیش از ۵۰هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۳۰۰کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد و جمعیت شهر جاسک نیز حدود ۱۵هزار نفر تخمین زده می‌شود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر