جمعه، شهریور ۱۴، ۱۳۹۳

وضعيت دراويش زنداني و انتقال آنها به سلولهاي انفرادي

جمعه, 14 شهریور 1393 18:45
دراويش
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها14شهريور 93: امیر اسلامی و مصطفی عبدی، دو تن از دراویش گنابادی محبوس در بند ۳۵۰ اوین، سه شنبه شب به طور ناگهانی از این بند به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شدند.
این دو زندانی سیاسی در حالی به انفرادی منتقل شده‌اند که طی روزهای گذشته دراویش زندانی در اوین وضعیت نگران کننده روز افزونی داشته‌اند و مسولان امنیتی و قضایی در روندی غیرقانونی و انتقام جویانه این زندانیان را به بندهای مختلف اوین پراکنده کرده‌اند.
در همین حال حمیدرضا مرادی، افشین کرم‌پور، مصطفی دانشجو و رضا انتصاری نیز در حمایت از اعتصاب غذای فرشید یداللهی، به این اعتصاب پیوسته‌اند. این دراویش زندانى، علت اعتصاب غذای خود را قانون شکنى‌های پى در پی مقامات قضایی و مسوولان زندان اوین در قبال زندانیان عقیدتى و سیاسى عنوان کرده‌اند.
یداللهی از روز ۹ شهریور در پی تشدید اعمال محدودیت‌ها دست به اعتصاب غذا زد.
مصطفی دانشجو و رضا انتصاری که در حمایت از یداللهی اعتصاب غذا کرده‌اند، هر دو از بیماری جسمى شدید رنج مى برند. انتصاری به تازگى به تپش شدید قلب و درد در قفسه سینه مبتلا شده اما مسوولان زندان به بهانه نپوشیدن لباس زندان، او را از اعزام به بیمارستان محروم کردند. دانشجو نیز چندی پیش، به دنبال انتقال غیرقانونى افشین کرم‌پور، دیگر درویش زندانى از بیمارستان شهدا به بند ۴ اوین، در حالی که دوره بازتوانى ریه را در آن بیمارستان مى گذراند، خواستار ترخیص خودخواسته از بیمارستان و بازگشت به زندان شده بود.
برگزاری دادگاه‌های غیابی بدون حضور وکیل و صدور احکام سنگین (جمعا ۶٠ سال حبس تعزیری)، انتقال‌های پیاپی از بند عمومى به سلول‌های انفرادی بازداشتگاه‌های ٢۴٠ و ٢٠٩ اطلاعات به مدت بیش از

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر