جمعه، شهریور ۲۸، ۱۳۹۳

اطلاعات بدنام رژیم آخوندی ، خانواده‌ی یک سیاسی هموطن کُرد را برای سکوت در قبال اعدام وی تحت فشار قرار می‌دهد


1393/06/28 - 2014-09-19 - 

22166.jpgآژانس کُردپا: نیروهای اطلاعاتی بوکان با مراجعه به منزل یکی زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام، خانواده‌ی وی را از مصاحبه با رسانه‌ها‌برحذر داشتند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، طی روزهای گذشته منزل محمد عبدالهی محل رفت و آمد نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران جهت تهدید این خانواده برای دوری از رسانه‌ها بوده است.

این مأموران اطلاعاتی که گفته می‌شود زنان نیز در بین آنان می‌باشند از خانواده‌ی عبدالهی خواسته‌اند که  در صورت اجرای حکم اعدام، آنها حق تماس با رسانه به خصوص رسانه های خارج از کشور را ندارند.

محمد عبدالهی، زندانی سیاسی کُرد
کمپین بین‌المللی حقوق‌بشر در ایران به نقل از منابع محلی اعلام کرد: "نیروهای وزارت اطلاعات به اقوام محمد عبدالهی گفته‌اند که علت بازداشت و حکم اعدام محمد سرقت مسلحانه است و نباید سیاسی شود".

مأموران امنیتی اجرای حکم اعدام این زندانی سیاسی ٣٣ ساله‌ی محبوس در زندان مرکزی ارومیه را قریب‌الوقوع و احتمالی دانسته‌اند.

محمد عبدالهی در فروردین‌ماه سال ١٣٨٩ در مهاباد به اتهام عضویت و همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران بازداشت و برای مدت زمان طولانی در جریان بازجویی‌ها به شدت تحت شکنجه‌ی بازجویان اداره‌ی اطلاعات این شهر قرار گرفته بود.

اواخر فروردین امسال جمعیت حقوق‌بشر کُردستان ایران ـ ژنو از  گزارشگر ویژه‌ی امور حقوق‌بشر سازمان ملل در ایران خواسته بود که مانع اجرای حکم اعدام محمد عبدالهی و مصطفی سلیمی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر