یکشنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۹۳

«صدای قلب ایران»؛ همایش سازمان عفو بین الملل در بارگدرف آلمان

amnesty-Burgdorfروز جمعه ۶ تیرماه ، جمعی از اعضای «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران» با همراهی «انجمن کرامت» در آلمان در همایشی با عنوان «صدای قلب ایران» حضور بهم رساندند.

سازمان عفو بین الملل در بارگدرف آلمان برگزارکننده همایش«صدای قلب ایران» بود.
در این همایش تصاویری از زندانیان سیاسی – عقیدتی بر روی پوسترهایی با ابعاد بزرگ به نمایش در آمد.
اجرای قطعات موسیقی صوفیانه توسط «گروه موسیقی مروارید» ، در شب اختتامیه این همایش زینت بخش نشست پایانی این همایش بود؛ قوالی اشعاری از حضرت شاه نعمت الله ولی و مولانا جلاالدین بلخی معروف به مولانا استقبال دو چندان شرکت کنندگان در این همایش را بهمراه داشت.
«نقش فعال زنان در دفاع از حقو ق بشر در ایران» یکی از موضوعات مورد بحث در این نشست بود که توسط اریکا بوچز یکی از اعضا سازمان عفو بین الملل مورد بررسی و توجه قرار گرفت.
قرائت نامه بهاره هدایت زندانی سیاسی زندان اوین توسط خانم بوچز به زبان آلمانی موجبات اندوه، تأسف، تألم و وحشت شرکت کنندگان نسبت به نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران و دستگاههای سرکوبگر در ایران را فراهم آورد.
هلموت قابل یکی از اعضا انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران با اشاره به فرهنگ غنی و دیرینه ایران به نقش کوروش کبیر، زرتشت پیامبر، حضرت مانی و رابعه عدویه یکی از عرفای ایرانی در فرهنگ ایران پرداخت.
قرائت داستانهایی از «مثنوی معنوی ملانا جلا الدین بلخی» از دیگر حاشیه های این نشست بود.
اقای قابل در توضیح چگونگی نقض حقوق بشر در ایران به نقش مخرّب نیروهای محافظه کار نظیر"عماریون" و پیروان فلسفه احمد فردید در پایمال کردن حقوق بشر و فرهنگ ستیزی در ایران اشاره کرد.
ارائه توضیحات مفصل و دقیق نسبت به چگونگی عملکرد دستگاههای سرکوب و ناقض حقوق بشر در ایران توسط آقای قابل، استقبال چشمگیری از سوی شرکت کنندگان را بهمراه داشت.
حاضران در این نمایشگاه با ابراز اتحاد، همدلی و همدردی با ایرانیان مراتب انزجار خود نسبت به عملکرد پایمال کنندگان حقوق بشر در ایران را اظهار داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر