پنجشنبه، 20 شهریور ماه 1393 = 11-09 2014
«در صورتي كه ايران بخواهد روسيه علاقهمند است هواپيماهاي 204 ـ
TU را به ايران وارد كند». اين جمله نماينده روسيه در يازدهمين اجلاس
كميسيون همكاريهاي مشترك اقتصادي و تجاري ايران و روسيه نشان ميدهد آنها
هنوز روي ايران به عنوان بازاري مناسب براي توپولفهايشان حساب ميكنند؛
پرندههايي كه در ايران تنها يادآور مرگند.
به گزارش ايسنا، دو شب گذشته و در جريان اختتاميه يازدهمين اجلاس كميسيون مشترك اقتصادي و تجاري ايران و روسيه، چند تفاهمنامه جديد اقتصادي نيز امضا شد. قراردادهايي كه بناست سطح همكاريهاي اقتصادي دو كشور را به شكل قابل توجهي افزايش دهد. هرچند هنوز جزئيات اين قراردادها در حوزه حمل و نقل منتشر نشده، اما به نظر ميرسد روسها براي صنعت هوايي ايران برنامههاي ويژهاي دارند. برنامهاي كه بازگشت توپولف نيز در آن جاي دارد، هرچند فعلاً اظهار نظرهايشان در اين باره بيشتر تبليغاتي است. الكساندر نواك وزير انرژي روسيه با تمجيد و تأييد هواپيماهاي توپولف، اين پرندهها را جزو ايمنترين هواپيماها دانسته است. به گفته وي توپولفها 30 سال است در آسمان روسيه پرواز ميكنند و «جزو مطمئنترين مدلهاي مسافربري طبقهبندي ميشوند» و از اين رو روسها از ارائه مدلهاي جديد اين هواپيما به ايران خرسند خواهند شد. نواك اما نكتهاي را فراموش كرده و آن خاطره تلخ ايرانيها از توپولف و برادران روساش است. آقاي وزير در پاسخ به ايسنا گفته آمار دقيقي از سقوط اين هواپيما در ايران ندارد. موضوعي كه به شدت غير قابل باور است، زيرا با سر زدن به چند آمار تاريخي ميتوان كارنامه توپولفها را بيرون كشيد. سقوط 23بهمن سال1380 و كشته شدن بيش از 110 نفر، سقوط 10 شهريور 1385 و كشته شدن بيش از 25 نفر و آخرين و دردناكترين حادثه سقوط 24 تيرماه سال1388 و كشته شدن 169 مسافر شركت كاسپين در حوالي قزوين تنها بخشي از حوادثي است كه اين پرنده غول پيكر روس براي ايرانيها به بار آورده است.
ایران پرس نیوز
به گزارش ايسنا، دو شب گذشته و در جريان اختتاميه يازدهمين اجلاس كميسيون مشترك اقتصادي و تجاري ايران و روسيه، چند تفاهمنامه جديد اقتصادي نيز امضا شد. قراردادهايي كه بناست سطح همكاريهاي اقتصادي دو كشور را به شكل قابل توجهي افزايش دهد. هرچند هنوز جزئيات اين قراردادها در حوزه حمل و نقل منتشر نشده، اما به نظر ميرسد روسها براي صنعت هوايي ايران برنامههاي ويژهاي دارند. برنامهاي كه بازگشت توپولف نيز در آن جاي دارد، هرچند فعلاً اظهار نظرهايشان در اين باره بيشتر تبليغاتي است. الكساندر نواك وزير انرژي روسيه با تمجيد و تأييد هواپيماهاي توپولف، اين پرندهها را جزو ايمنترين هواپيماها دانسته است. به گفته وي توپولفها 30 سال است در آسمان روسيه پرواز ميكنند و «جزو مطمئنترين مدلهاي مسافربري طبقهبندي ميشوند» و از اين رو روسها از ارائه مدلهاي جديد اين هواپيما به ايران خرسند خواهند شد. نواك اما نكتهاي را فراموش كرده و آن خاطره تلخ ايرانيها از توپولف و برادران روساش است. آقاي وزير در پاسخ به ايسنا گفته آمار دقيقي از سقوط اين هواپيما در ايران ندارد. موضوعي كه به شدت غير قابل باور است، زيرا با سر زدن به چند آمار تاريخي ميتوان كارنامه توپولفها را بيرون كشيد. سقوط 23بهمن سال1380 و كشته شدن بيش از 110 نفر، سقوط 10 شهريور 1385 و كشته شدن بيش از 25 نفر و آخرين و دردناكترين حادثه سقوط 24 تيرماه سال1388 و كشته شدن 169 مسافر شركت كاسپين در حوالي قزوين تنها بخشي از حوادثي است كه اين پرنده غول پيكر روس براي ايرانيها به بار آورده است.
ایران پرس نیوز
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر