سه‌شنبه، شهریور ۲۵، ۱۳۹۳

جلوگیری از حضور زنان نوازنده در کنسرت‌ها........لعنت براین رژیم زن ستیز




با وجود مخالفت صریح دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی اخبار و شنیده ها حاکی از آن است که طی ماه ها و هفته های اخیر در بعضی از استان ها از حضور زنان نوازنده بر روی سن در کنسرت ها جلوگیری شده است.



به گزارش ایرنا، لغو کنسرت گروه «هم آوایان» به سرپرستی «حسین علیزاده» از نوازندگان سرشناس موسیقی سنتی ایران در روزهای ۲۳ و ۲۴ مرداد در اصفهان به دلیل حضور نوازندگان زن، یکی از تازه ترین نمونه های مانع تراشی در این زمینه است.

لغو کنسرت ها به دلیل داشتن نوازندگان زن تنها محدود به یک سال اخیر نبوده است. در سال های گذشته نیز چنین رخدادهایی به کرات در برخی شهرها اتفاق افتاد. لغو کنسرت گروه «همنوازان حصار» به خوانندگی «همایون شجریان» در اسفند ماه سال ۸۸ در تبریز، یکی از این رویدادها است که با دخالت مدیر کل وقت ارشاد استان آذربایجان شرقی صورت گرفت.

بهمن ماه سال گذشته نیز لغو کنسرت گروه موسیقی «سپید و سیاه» به خوانندگی «وحید تاج» در شهر دزفول خبرساز شد. چرا که هیچ نهادی مسوولیت لغو آن را نپذیرفت و علت لغو آن مخالفت عده یی از روحانیان و متدینان شهر اعلام شد. این در حالی است که این گروه نیز برای برگزاری کنسرت در دزفول از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز داشت.

با توجه به این واقعیت، به نظر می رسد تصمیم مسوولان در برخی شهرها برای جلوگیری از حضور زنان نوازنده بر روی سن با نگاهی تنگ نظرانه برای حذف زنان از عرصه ی موسیقی اعمال می شود. بی شک ادامه ی این روند سرخوردگی و ناکامی بخش فعالی از بدنه ی موسیقی کشور و در نهایت تضعیف این حوزه ی هنری را به دنبال خواهد داشت.

در برخی خبرها اعلام شده که ممانعت از حضور زنان نوازنده بر روی سن در برخی استان ها از طرف اداره کل های فرهنگ و ارشاد اسلامی آنجا بوده است. این در حالی است که تمامی برنامه ها و کنسرت های موسیقی لغو شده، از این وزارت ارشاد و دفتر موسیقی آن، بدون هیچگونه منعی درباره ی حضور نوازندگان زن مجوز برگزاری دریافت کرده بودند.



[تاريخ مطلب: بيست و پنجم شهريور ۱۳۹۳ برابر با شانزدهم سپتامبر ۲۰۱۴] پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر