شنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۹۳

نسخه جدید اسکایپ مخصوص شبکه‌های تلویزیونی

Skype TX به بازار می‌آید / پخش گزارش‌ها و مصاحبه‌های زنده با کیفیت عالی

اسکایپ با همکاری سه کمپانی دیگر نسخه جدید خود را برای استفاده حرفه‌ای شبکه‌های تلویزیونی و خبرنگاران طراحی کرده است که می‌تواند نقطه عطفی در صنعت ارتباطات باشد.
محصول جدید اسکایپ Skype TX نام دارد که در ماه آوریل گذشته توسط این شرکت معرفی شد و قرار است تا پایان سال جاری عرضه شود.
این محصول ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزار است که اجازه می‌دهد تماس‌های ویدئویی اسکایپ به صورت یکپارچه و در کیفیت تولید و پخش حرفه‌ای استودیویی ساخته شود.
در حال حاضر بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی از اسکایپ برای مصاحبه‌ها و گزارش‌های زنده خود استفاده می‌کنند اما کیفیت آنها در اغلب موارد زیر استاندارد تصویری است.
به گزارش computerworld هدف از ساخت نسخه جدید اسکایپ، ورود مایکروسافت به تولید حرفه‌ای برنامه‌های تلویزیونی است مانند پخش مستقیم گزارش‌های خبری که با بهره بردن از سادگی سیستم و نیز کیفیت بالای تصاویر و صدا، گزارش‌های بسیار بهتری به بینندگان ارائه شود.
Skype TX به تولیدکنندگان تلویزیونی این امکان را می‌دهد که فول‌فریم‌های ویدئویی و صوتی اسکایپ با فرمت HD-SDI (high definition serial digital interface) پخش شود و همچنین چند ارتباط اسکایپی به صورت همزمان به وسیله این سیستم به مرکز تولید پخش تلویزیونی متصل شود.
در واقع سیستم سخت افزاری Skype TX یک کنسول و مانیتور دارد که می‌تواند تمام ارتباطات ویدئویی و تماس‌ها را با هم مدیریت کرده و کیفیت تصویری و صدا را به خوبی کنترل کند.
مایکروسافت در سال ۲۰۱۱ اسکایپ را به مبلغ ۸/۵ میلیارد دلار خریداری کرد و از آن موقع تلاش فراوانی کرده تا صنعت ارتباطات صوتی و تصویری را در فضای مجازی به کنترل خود درآورد.
برایان استیل Bryan Steele از مسئولین مایکروسافت در این‌باره گفت: «با ورود Skype TX به بازار، تولیدکنندگان برنامه‌های تلویزیونی به راحتی می‌توانند ارتباط کاربران اسکایپ را با برنامه‌های‌شان در حد کیفیت و استاندارد تلویزیونی سازگار کنند که بیننده این یکپارچگی را در پخش برنامه زنده حس کند. ما یک امکان جدید در این صنعت عرضه کرده‌ایم که الهام‌بخش نسل جدید رسانه‌ای خواهد بود.»
وی نام سه کمپانی را که در ساخت این محصول مشارکت داشته‌اند NewTek، Quicklink و Riedel معرفی کرد.
شرکت گوگل که رقیب جدی اسکایپ محسوب می‌شود، به صورت مصرانه در حال ارتقای محصول مشابه خود یعنی Hangouts است تا بتواند نقش موثری در دنیای ارتباطات برای استفاده‌های خانگی و صنعتی داشته باشد تا بتواند قابل بهره‌برداری فراگیر حتی برای سیاست‌مداران بزرگی مثل باراک اوباما یا افراد مشهور ورزشی، خوانندگان و هنرپیشه‌های معروف در ویدئو کنفرانس‌های‌شان باشد.
گوگل اخیرا اعلام کرده که کاربران Hangouts می‌توانند از طریق این نرم‌افزار در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS تماس تلفنی داشته باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر