دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل روز یکشنبه 14 سپتامبر 2014 هشدار داد اگر تنش های انتخاباتی سبب تهدید و یا حمله به کارمندان این سازمان گردد همکاری سازمان ملل متحد با افغانستان محدود ویا قطع خواهد شد.


به گزارش العربیه به نقل از نظیف الله سالارزی، سخنگوی نمایندگی سازمان ملل (یوناما) در کابل گفت:"هر نوع تهدید و حملات لفظی که متوجه سازمان ملل متحد می شود، غیر قابل قبول است و تهدید علیه سازمان ملل متحد، تهدید علیه تمام جامعه جهانی خواهد بود."

ازسوی دیگر، این سازمان درصفحه ای تویترش درمورد تنش های انتخاباتی افغانستان نوشت، حمله لفظی به کارمندان این سازمان قابل قبول نیست و تظاهرات اخیر درمقابل ساختمان این سازمان در کابل نگران کننده می باشد.

این سازمان تاکید کرده است، اگر کارمندانش به خاطر تنش های انتخاباتی و اشتراک در روند بررسی موارد تقلب مورد آزار و یا تهدید قرار گیرند کمک های این سازمان به افغانستان محدود و یا قطع خواهد شد.

تظاهرات در مقابل ساختمان نمایندگی سازمان ملل درکابل

ده ها تن از معترضان روز جمعه هفته گذشته درمقابل ساختمان دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد درکابل دست به تظاهرات زدند.

معترضان شعارهای ضد سازمان ملل سر میدادند و ازاین سازمان خواستند که آرای پاک را از آرای ناپاک جدا سازد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان جنجالی ترین و طولانی ترین انتخابات در جهان به شمار میرود که تاکنون نزدیک به هفت ماه می شود این انتخابات به فرجام نرسیده و رییس جمهور جدید این کشور نیز مشخص نشده است.

مذاکرات سیاسی عبدالله و غنی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری به تازگی روی تشکیل حکومت وحدت ملی به بن بست رسیده اند و عبدالله تاکید کرده است که اعلام نتایج انتخابات تقلبی را نمی پذیرد.

ازسوی دیگر، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تعهد کرده است که نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را در هفته جاری اعلام خواهد کرد حتی  اگر یکی از نامزدان این نتایج را نپذیرد.