پنجشنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۹۳

جنگل‌های سردشت، توسط وابستگان سپاه پاسدارن، شبانه تخریب می‎شود


1393/06/20 - 2014-09-11 - 

جنگل‌های سردشت، توسط وابستگان سپاه پاسدارن، شبانه تخریب می‎شود 
 آژانس کُردپا: نهادهای وابسته به سپاه پاسداران با بکارگیری چند دستگاه بولدوزر، یکبار دیگر به تخریب بخشی از پوشش جنگلی اطراف شهر سردشت دست زدند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، چندین هکتار از مراتع جنگلی "ره‌زی جولا" از توابع سردشت، شامگاه چهارشنبه هجدهم شهریورماه توسط چند دستگاه بولدوزر وابسته به نهادهای نظامی و امنیتی حکومت اسلامی ایران، تخریب شدند.

یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: نهادهای وابسته به سپاه پاسداران این تخریب‌ها را شبانه و بدور از چشم مردم انجام داده و سپس آثار تخریب بجا مانده مراتع جنگلی را به اشکال مختلف محو می‌کنند.

22006.jpg به گفته این منبع، جنگل‌های طبیعی اطراف سردشت به منظور ساخت و ساز به افراد وابسته به سپاه و بسیجیان واگذار شده و از اواخر سال گذشته تاکنون حدود ٦٠ هکتار جنگل‌ها را به زمین‌های مسکونی تغییر کاربری داده‌اند.

این منبع افزود: "علی‌رغم اینکه اداره‌ی جنگل‌بانی و منابع طبیعی، فرمانداری و شورا و شهرداری از این اقدام نهادهای نظامی و امنیتی مطلع‌اند، اما عملاً هیچ عکس‌العمل قانونی در قبال این اقدامات ندارد.

 درپی تخریب پوشش جنگلی اطراف شهر سردشت توسط نهادهای نظامی ـ امنیتی، شماری از جوانان کُرد روز بیست و هفتم فروردین‌ماه امسال در اعتراض به تخریب شبانه‌ی مراتع جنگلی حومه‌ی سردشت، تظاهرات مسالمت‌آمیزی در مقابل اداره‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان برپا کردند.

طبق آمارهای رسمی، شهرستان سردشت دارای حدود ٨٠ هزار هکتار جنگل طبیعی است که طی چند سال اخیر به سبب عدم صدور مجوز آپارتمان‌سازی در سردشت و ربط به ٥٠ هزار هکتار کاهش یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر