پنجشنبه، اردیبهشت ۲۴، ۱۳۹۴

اعزام شكنجه گران از تهران به سنندج و مهاباد براي بازجويي از دستگيرشدگان


فراخوان به اقدام فوري براي آزادي سريع بازداشت شدگان خيزش مهاباد
رژيم ضدبشري آخوندي گروهي از سردژخيمان وزارت اطلاعات را براي شكنجه و بازجويي از بازداشت شدگان خيزش مهاباد و تظاهرات اعتراضي هفته گذشته به سنندج و مهاباد اعزام كرده است. اين شكنجه گران در هماهنگي با اداره كل اطلاعات در استانهاي كردستان و آذربايجان غربي به زندانهاي شهرهاي مختلف اين منطقه منتقل مي شوند.
در جريان قيام 17 ارديبهشت مردم مهاباد و اعتراضات مردم ديگر شهرهاي اين منطقه در روزهاي پس از آن، صدها تن بازداشت شدند. بازداشت شدگان علاوه بر زندانهاي مهاباد و سنندج به زندانهاي اروميه، مياندوآب و نقده منتقل شدند.
همزمان با اعزام دژخيمان از تهران، سركوب و كنترل زندانها و حضور نيروهاي سركوبگر در داخل آنها در اين منطقه به طور قابل توجهي شدت يافته است. در زندان مهاباد ملاقات هفتگى زندانیان به حالت تعلیق درآمده و تلفن زندانیان نیز قطع شده است. همچنین شكنجه گران اقدام به بازرسى غیرمعمول بندها و بازجویى از بسياري از زندانیان سیاسى مي كنند.
مقاومت ايران عموم مردم به ويژه جوانان منطقه را به حمايت از دستگيرشدگان قيام مهاباد و همبستگي با خانواده‌‌هاي آنها فرا مي خواند. همچنين از مراجع بين المللي به خصوص كميسر عالي حقوق بشر، گزارشگر ويژه وضعيت حقوق بشر در ايران، گزارشگران بازداشتهاي خودسرانه و شكنجه مي خواهد جنايتهاي رژيم آخوندي در كردستان ايران را محكوم كنند و براي توقف شكنجه و آزادي فوري عموم بازداشت شدگان خيزش مهاباد و شهرهاي ديگر كردستان اقدامي سريع و مؤثر به‌عمل آورند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
24 ارديبهشت 1394 (14 مه 2015)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر