پیکر محمدعلی سپانلو، شاعر، نویسنده و مترجم نامدار ایرانی، صبح روز پنج‌شنبه ۲۴ اردیبهشت در قطعه هنرمندان آرامگاه بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

به‌گزارش منابع خبری ایران این مراسم از ساعت ۹ صبح با شرکت هنرمندان عرصه‌های مختلف و دوستداران سپانلو در خانه هنرمندان آغاز شد.
دوستداران محمدعلی سپانلو پیش از تشییع پیکر او در محوطه بیرونی خانه هنرمندان عکس‌ها و پلاکاردهایی به یاد او در دست گرفته بودند.
از جمله نوشته‌هایی که در این مراسم به چشم می‌خورد، این عنوان‌ها بود: «شاعر تهران می‌رود»؛ «بچه‌ای آمد‌، دو پول سفید روی پلک سیه شعر نهاد‌» و «تو آن مسافر موعودی که پیشگویی روح کتاب‌ها بودی».
Sepanloo3
رسانه‌های ایران نوشته‌اند در مراسم خاکسپاری محمدعلی سپانلو کسی سخنرانی نکرد اما فیلم شعرخوانی خود سپانلو برای حاضران پخش شد. بنا به گزارش‌هایی که به دست رادیو زمانه رسیده به روشنفکرانی که در مراسم حضور داشتند اجازه سخنرانی داده نشده است. 
همچنین گزارش شده است که گروهی از لباس شخصی‌ها تحت نام محقق و پژوهشگر دانشگاهی در مراسم حضور داشتند.
محمود دولت‌آبادی (راست) و جواد مجابی، دو نویسنده ایرانی در مراسم خاکسپاری محمدعلی سپانلو

محمدعلی سپانلو، شاعر، نویسنده و مترجم، از اعضای قدیمی کانون نویسندگان ایران شامگاه دوشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در سن ۷۵ سالگی بر اثر سرطان ریه درگذشت.
از او بیش از ۵۰ جلد کتاب در زمینه‌های شعر، داستان و تحقیق، به صورت تألیف و یا ترجمه، باقی مانده است.
Sepanloo
مراسم ختم محمدعلی سپانلو قرار است روز شنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ و ۳۰ دقیقه در مسجد‌الرضا واقع در میدان نیلوفر تهران برگزار شود.

  خلاصه خبربرگرفته از رادیوزمانه