جمعه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۹۴

مصادره‌ی زمین بهاییان در شهر سنندج از سوی حکومت اسلامی

 اردیبهشت ۱۷ام, ۱۳۹۴


گورستان بهاییان سنندج



به گزارش ماف نیوز، طبق حکم دادگاهی در شهر سنندج، زمین قبرستان بهاییان این را که از سال ۱۳۷۲ خورشیدی از سوی مسئولین شهر و شهردار وقت دراختیار شهروندان بهایی قرار گرفته بود، تحت عنوان تصرف عدوانی از مالکیت بهاییان خارج کرده و تصرف آن ادامه دارد.

این سومین گورستان بهاییان شهر سنندج است که بعد از انقلاب مورد تعدی و تصرف قرار گرفته است.
در سال ۱۳۷۲ شمسی با فوت جوانی به نام “روح الله حسن خانی”، والدین وی درخواست دفن جسد در شهر را نمودند و جسد را چند روز در سرد خانه نگه داشتند. با مراجعه مستمر نمایندگان جامعه بهایی سنندج به ارگانهای ذیربط و حسن نیت شهردار وقت، زمین بایری در ۹ کیلومتری شهر سنندج و در حوالی روستایی به نام “حسن آباد”، به صورت رایگان به جامعه بهایی اهدا شد و نماینده‌ای از بین بهاییان این شهر به نام دکتر “عزت الله گونیایی” به اداره‌ی منابع طبیعی، جهت گرفتن زمین معرفی شد.
در بیست سال اخیر، بهاییان سنندج با هزینه‌ی شخصی خود در این زمین بایر یک غسالخانه برای شستشوی جسد و یک نمازخانه برای اجرای مناسک تدفین جسد احداث نموده بودند.
اما اکنون با گذشت بیش از سه سال از تصرف آن توسط یکی از ارگانهای وابسته به سپاه پاسداران طبق رای دادگاه، تلاش فعالین بهایی در سنندج برای بازپس‌گیری زمین بی نتیجه مانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر