جمعه، اردیبهشت ۲۵، ۱۳۹۴

قطعنامه آمریکا علیه شاخه تروریستی پاسداران در لبنان

آدينه، 25 اردیبهشت ماه 1394 = 15-05 2015


مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را با عنوان "قانون ممانعت مالی بین المللی حزب الله لبنان" که تحریمهای اقتصادی علیه این گروه را تقویت می کند، تصویب کرد.

به گزارش سایت مجلس نمایندگان آمریکا، در این طرح آمده است: حزب الله لبنان یک سازمان تروریستی است که همواره تهدیدی علیه آمریکا، متحدان ما و منافع مان در سراسر خاورمیانه و فرای آن است.
اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: تصویب طرحهایی درباره حزب الله و رژیم ایران، یک ضربه جدی به فعالیتهای تروریستی است که پشتیبان حرکت تسلیحات هسته ای حکومت ایران است. سالها پیش، حزب الله یک تهدید منطقه ای محدود بود اما حالا خطری جهانی است که فعالیتهای جنایتکارانه و تروریستی را در سراسر جهان انجام می دهد.
الیوت انگل، عضو ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: فعالیتهای حزب الله در خاورمیانه و سراسر جهان سبب تشدید التهابی شده است که این منطقه را فراگرفته است. حزب الله در نقش عامل رژیم ایران در سراسر جهان فعالیت می کند.
حزب الله لبنان در واقع شاخه ای از سپاه پاسداران است. سپاه پاسداران برای سرکوب اعتراضات سال 88 در ایران از نیروهای حزب الله لبنان استفاده کرده است و اخیرا نیز به گزارش منابع کُردی، آنها را برای سرکوب مردم کردستان پس از اعتراضات مهاباد، به این منطقه اعزام کرده است.
منابع کُردی خبر دادند: رژیم نیروهای نظامی بیشتری از تهران و دیگر شهرها به کردستان گسیل داشته است. شمار زیادی از این نیروها، نیروی حزب‌الله لبنان هستند که در ایران آموزش دیده و مستقیما تحت فرمان خامنه‌ای هستند. این نیروها یونیفورم‌های سیاه پوشیده و صورت خود را می‌پوشانند.
 
ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر