جمعه، اردیبهشت ۲۵، ۱۳۹۴

تکذیب آزادی کامل ده تن از بازداشت‌شدگان سردشت

Girti2

  اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۴

به گزارش ماف نیوز، بعد از انتشار خبر آزادی کامل ۱۰ تن از بازداشت‌شدگان تجمعات اخیر از سوی برخی زسانه‌ها، خانواده‌های بازداشت‌شدگان آزادشده در تماسی با ماف نیوز اعلام داشتند: این افراد تنها به صورت مشروط آزاد شده و در قرار معینی، جلسه‌ی دادگاه‌شان برگزار خواهد گردید.
چند تن از اعضای خانواده‌های این زندانیان در تماسهایی با ماف نیوز اعلام کردند: فرزندانشان با قرار وثیقه‌های مختلف از ۴۵ میلیون تومان تا ۳۱۰ میلیون تومان، و به صورت مشروط آزاد شده و به آنها گفته شده است زمان برگزاری جلسه‌ی دادگاه‌شان متعاقبا به اطلاع‌شان خواهد رسید.
همچین به این ده نفر اعلام شده است تا زمان رسیدکی به پرونده‌شان در دادگاه، حق خروج از کشور را ندارند.
پیشتر برخی از رسانه‌های ادعا کرده‌ بودند که این ده نفر، به صورت کامل آزاد شده و تنها یکی از بازداشت‌شدگان سردشت که به شرکت در تجمعات اعتراف کرده است، رد زندان باقی مانده است.
این در حالی است که برخی از منابع تاکید دارند که بیش از ۱۵۰ نفر در شهرهای مختلف کُردنشین ایران در روزهای اخیر در پی تجمعات حمایت از اعتراضات مهاباد بازداشت‌شده‌اند.
این تجمعات و بازداشتها، در پی عدم روشن‌شدن ماجرای خودکشی دختر مهابادی به نام “فریناز خسروانی” مهماندار هتل “تارا”ی مهاباد شکل می‌گیرد که گفته شده است از سوی هتلدرا، تبانی تجاوز به وی از سوی یک مامور اطلاعاتی صورت گرفته بود، در پی حمله‌ی مامور اطلاعاتی و بستن دربها از سوی صاحب هتل، مجبور به پریدن از پنجره‌ی طبقه‌ی چهارم هتل شده و جان خود را از دست داد.
فعالین مدنی اما تاکید دارند که خانواده‌ی فریناز در پی تهدید از سوی اداره‌ی اطلاعات، نتواسته‌اند از حق خود دفاع کنند.
تا کنون شهرها و مناطق کُردنشین در جو خفقان و امنیتی کامل قرار دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر