شنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۹۴

نامه اعتراضی سناتورهای آمریکایی به جان کری در رابطه با تأخیر در انتشار گزارش نقض حقوق‌بشر در ایران

اخبار - ايران - سركوب و اعدام

 
کنگره آمریکاتاريخ: PM 6:51:33 1394/2/26




6تن از سناتورهای برجسته آمریکایی با ارسال نامه‌یی به جان کری وزیر خارجه آمریکا نسبت به تأخیر در انتشار گزارش نقض حقوق‌بشر در ایران توسط وزارت‌خارجه آمریکا اظهار نگرانی عمیقی کردند.
سناتور تد کروز و سناتور مارکو روبیو  کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه بهمراه سناتور مایک انزی، سناتور جانی اساکسون، سناتور مارک کرک و سناتور دیوید پردو  در این نامه به جان کری نوشتند ما نگرانی عمیق خود را از به تأخیر انداختن گزارش سالانه حقوق‌بشر که وزارت‌خارجه آمریکا موظف است به‌طور سالانه انتشار دهد و موعد آن 25فوریه 2015 بوده است را اظهار می‌داریم.
در این نامه گفته شده است با در نظر گرفتن مذاکرات اتمی با رژیم ایران از نظر ما الزامی است تا این گزارش سریعاً انتشار یابد. در نامه گفته شده است با در نظر گرفتن سابقه هولناک نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران ما نگران کوتاهی دولت اوباما در تشخیص خطرات ورود در مذاکرات اتمی با رژیمی با چنین سابقه حقوق‌بشری هستیم. آنها تأکید کردند ما به‌طور فعالی خواهان مشاهده این گزارش در زمینه افزایش نقض حقوق‌بشر تحت ریاست‌جمهوری حسن روحانی در بیش از 12ماه گذشته هستیم.
سناتورهای آمریکایی گفتند ما قویاً معتقدیم که موضوع نقض حقوق‌بشر را نمی‌توانیم جدا از تلاشهای رژیم ایران برای دستیابی به تسلیحات اتمی مورد بررسی قرار دهیم، حکومتهایی که مردم خودشان را برای حفظ قدرت به‌دلیل نداشتن مشروعیت مورد سرکوب قرار می‌دهند تهدید امنیتی برای کشورهای همسایه خود نیز می‌باشند.
در پایان سناتورهای آمریکایی خواهان انتشار گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در مورد نقض حقوق‌بشر در ایران شده و این گزارش را برای بررسی توافق اتمی توسط کنگره ضروری دانسته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر