جمعه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۹۴

کشته شدن سفیر نروژ و فیلیپین در پاکستان

v9MjGtM4DQit9kNoFeOIHQJxAIZ3b7fKMqkdoiST5CAA



یک هلیکوپتر حامل دیپلماتهای خارجی در منطقه شمال پاکستان سقوط کرده است. در این حادثه که امروز روی داد دستکم هفت تن کشته شدند. سفیر نروژ و فیلیپین و همچنین همسران سفیران مالزی و اندونزی در میان کشته شدگان هستند.
ارتش پاکستان از کشته شدن سفیر نروژ و فیلیپین در شمال شرق این کشور خبر داد. در حادثه سقوط هلی‌کوپتر  ، سفیران هلند و لهستان هم مجروح شدند.
مرگ این سفیران در پی سقوط هلی‌کوپتر حامل این دو دیپلمات  نروژی و فیلیپنی در شمال شرق پاکستان رخ داده است. در مجموع ۱۱  خارجی و شش پاکستانی در داخل هلی‌کوپتر مذکور حضور داشتند که هلی‌کوپتر داخل مدرسه‌ای واقع در منطقه گیلگیت در شمال شرق پاکستان سقوط کرد و آتش گرفت.
قرار بود سفرا و دیپملماتهای خارجی در یک مراسم درمنطقه نلتر واقع در منطقه گیلگیت بلتستان شرکت کنند.
همسران سفیران مالزی و اندونزی نیز در میان کشته‌شدگان هستند. شمار تلفات این حادثه شامل شش تن از جمله خلبان و کمک‌خلبان است.
نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان نیز که برای راه‌اندازی دو پروژه به منطقه سفر کرده بود، به اسلام‌آباد بازگشت.
این هلیکوپتر از نوع MI17 و ساخت روسیه بوده است . گفته می شود که هلیکوپتر به ساختمان یک مدرسه غیر انتفاعی برخورد کرده است.
برخی منابع نیز اعلام کردند طالبان پاکستان مسئولیت این سانحه را برعهده گرفته است.
همچنین شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری اعلام کرد طالبان پاکستان مسئولیت سرنگونی یک فروند هلیکوپتر را که به کشته شدن سفیران نروژ و فیلیپین منجر شد به عهده گرفت.
 8 1 اردیبهشت 1394

خبر گزاری مسیحیان ایرانی در فیسبوک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر