شنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۹۴

امنیت شغلی و تامین معیشتی تنها خواسته کارگران معترض +عکس




خبرگزاری قاصدان آزادی: تجمع اعتراضی کارگران مس باهنر برای رسیدن به امنیت شغلی و تامین معیشتی و صحبتهای تکان دهنده آنان از حکومت ضدکارگری آخوندی
یک کارگر:من با ۱۸ سال سابقه کار فقط ۷۰۰ هزار تومان حقوق می گیرم.
- یکی از کارگران را که به نمایندگی از جمع برای پیگیری قولی که مسئولین در قبال افزایش حقوق داده بودند صحبت کرده بود را بعد از ۱۸ سال سابقه کار تعدیل نیرو و او را اخراج می کنند تا کارگران دیگر حساب دستشان بیاید.
-هیچ کدام از مدیران از روز گذشته نیامدند با ما حرف بزنند تا مشکل ما را بفهمند، قائم مقام این مجموعه افتخارش این است که می گوید تا به حال با کار گر جماعت سر یک میز ننشسته ام!


-ما الان ۶ ماه است این حرف ها را زدیم ولی متاسفانه کاری انجام نشد و ما مجبور شدیم اعتصاب کنیم، این کارگری که معترض شده به نمایندگی از همه کارگران بوده است ولی متاسفانه دو ماه است که از کار معلق شده و پشت در کارخانه مانده است .
ما چیز زیادی نمی خواهیم فقط امنیت شغلی و تامین معیشتی در مسالمت آمیز ترین تجمع خواسته ما کارگرانی است که به حداقل ها هم تا به حال رضایت داده اند ولی با این تورم این حقوق ناچیز دست ما را نمی گیرد،کار ما سختی زیادی دارد، آلودگی آن، خیلی بالاست به طوری که بعد از بازنشستگی اثرات آن را حتما با یک بیماری می بینیم.


به گزارش ” پایگاه اطلاع رسانی کرمان ۱۴۰۰ ” کارگران شرکت مس باهنر کرمان از روز دوشنبه در مقابل این مجتمع اعتصاب کرده و تا ظهر امروز سر کار نرفتند.
روز گذشته با یکی از همکاران خبرنگار برای تهیه گزارش به مجتمع مس باهنر رفته بودیم ابتدا اجازه ورود به مجتمع را به ما نمی دادند که بعد با حمایت کارگران و اعتراض آن ها که چرا اجازه نمی دهید، خبرنگاران داخل بیایند وارد مجتمع شدیم.
یکی از این کارگران در گفت و گو با خبرنگار ما دلیل اعتصاب خود را حقوق کم و تبعیض در اعطای حقوق عنوان کرد و گفت : بعد از ۱۸ سال سابقه کار با ۵۰ ساعت اضافه کار حقوق نا چیزی در یافت می کنیم، در صورتی که حداقل حقوق بر اساس تورم بانک مرکزی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.


وی در ادامه بیان کرد: یکی از کارگران را که به نمایندگی از جمع برای پیگیری قولی که مسئولین در قبال افزایش حقوق داده بودند صحبت کرده بود را بعد از ۱۸ سال سابقه کار تعدیل نیرو و او را اخراج می کنند تا کارگران دیگر حساب دستشان بیاید.
این کارگر معترض تبعیض حقوق بین کارشناس و کارگر را یکی دیگر از علل تجمع خود برشمرد و تصریح کرد: مذیران این مجتمع کمبود نیروهای خود را از بالا جبران می کنند، کاری که قبلا ۵ نیرو انجام می دادند الان یک نیرو انجام می دهند ولی به ازای هر نیرو دو کارشناس داریم یعنی از تعداد کارگران کم کردند و به تعداد کارشناسان اضافه کردند در حالی که تمام کار اجرایی را همین کارگران انجام می دهند .


دوری از هم نشینی با کارگران بزرگترین افتخار قائم مقام مجتمع مس باهنر!!
این کارگر معترض خاطر نشان کرد: ما الان ۶ ماه است این حرف ها را زدیم ولی متاسفانه کاری انجام نشد و ما مجبور شدیم اعتصاب کنیم، این کارگری که معترض شده به نمایندگی از همه کارگران بوده است ولی متاسفانه دو ماه است که از کار معلق شده و پشت در کارخانه مانده است .
وی ادامه داد: جالب اینجاست که هیچ کدام از مدیران از روز گذشته نیامدند با ما حرف بزنند تا مشکل ما را بفهمند، قائم مقام این مجموعه افتخارش این است که می گوید تا به حال با کار گر جماعت سر یک میز ننشسته ام!
مگر کارگر جماعت جذام دارد که این حرف را می زند، آیا این تحریک کردن جوانی که اینجا کار می کند نیست؟
یک کارگر دیگر که گذر عمر موهایش را سفید کرده بودعنوان کرد : ما نه شیشه ای شکستیم و نه حرف نامربوطی زدیم ما فقط برای احقاق حق خود تجمع کردیم، هشت ماه پیش به ما قول دادند که اگر تولید به حد نصاب برسد ما حقوق شما را افزایش می دهیم الان چندین ماه است که تولید را بالا بردیم ولی حقوقی اضافه نشده است، من با ۱۸ سال سابقه کار فقط ۷۰۰ هزار تومان حقوق می گیرم.
امنیت شغلی و تامین معیشتی تنها خواسته کارگران معترض است.


وی اذعان داشت: حتی چارت سازمانی و طرح طبقه بندی ما رعایت نشده است ، چون می ترسندبا این کار حقوق ما بالا برود، الان هم که تجمع کردیم خیلی نگرانیم، تولید ما به حد نصاب نرسیده و آخر ماه ممکن است حقوقی هم نگیریم ولی ما فقط حقمان را می خواهیم، برای رسیدن به این حق تمام مراحل را طی کردیم با رئیس صحبت کردیم، با اداره کار و شورا صحبت کردیم ولی به جایی نرسیدیم و این آخرین مرحله ای است که ما انجام دادیم و این تجمع هم قانونی است.
این کارگر در پایان رو به مسئولین مجتمع مس باهنر گفت: ما چیز زیادی نمی خواهیم فقط امنیت شغلی و تامین معیشتی در مسالمت آمیز ترین تجمع خواسته ما کارگرانی است که به حداقل ها هم تا به حال رضایت داده اند ولی با این تورم این حقوق ناچیز دست ما را نمی گیرد،کار ما سختی زیادی دارد، آلودگی آن، خیلی بالاست به طوری که بعد از بازنشستگی اثرات آن را حتما با یک بیماری می بینیم.

تاریخ گزارش :24 اردیبهشت 94

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر