چهارشنبه، اردیبهشت ۱۶، ۱۳۹۴

تهدید خانواده‌ی دختری که در مهاباد مورد تبانی تجاوز قرار گرفت


Perinaz

ماف نیوز: بعد از این که دو روز پیش، یک دختر کُرد مهابادی در پی حمله‌ی یک تن از نیروهای وابسته به اماکن و اداره‌ی اطلاعات مهاباد به قصد تجاوز به وی، خودکشی کرد، مردم مهاباد خواهان روشن‌شدن موضوع از سوی نیروهای وابسته به حکومت و مجازات مسببین خودکشی این دختر کُرد هستند.
به گزارش ماف نیوز، شماری از فعالین کُرد در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به انتشار پست‌هایی در جهت محکوم‌کردن قصد تجاوز یک مامور اطلاعاتی هستند که منجر به خودکشی یک دختر کُرد به نام “پریناز خسروانی” در شهرستان مهاباد شد.

گزارشها حاکی از آن است که روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ خورشیدی، دختر مهابادی به نام “پریناز خسروانی” مهماندار هتل “تارا”ی مهاباد که از سوی هتلدرا، تبانی تجاوز به وی از سوی یک مامور اطلاعاتی صورت گرفته بود، در پی حمله‌ی مامور اطلاعاتی و بستن دربها از سوی صاحب هتل، مجبور به پریدن از پنجره‌ی طبقه‌ی چهارم هتل شده و جان خود را از دست داد.
همچنین برخی از فعالین کُرد، بعد از انتشار این خبر، صفحه‎‌ی پروفایل شخصی خود را به عکس این دختر کُرد تغییر داده‌اند.
این در حالی است که خانواده‌ی این دختر کُرد، تهدید شده‌اند که در صورت هرگونه مصاحبه با رسانه‌های خارج از کشور، باید از تایید تبانی برای تجاوز وی از سوی متصدی هتل و یک مامور اطلاعاتی خودداری نمایند در غیر اینصورت پرونده‌ی وی بسته خواهد شد.
سال گذشته نیز در دانشگاه ارومیه یک دختر جوان کُرد به نام “شیدا حاتمی” کشته شد اما “عابد فتاحی” نماینده‌ی مردم ارومیه در مجلس و پلیس، با وجود تمامی شواهد شکستگی دستها و گردن وی، اعلام داشتند وی خودکشی کرده است.
در این مورد نیز فعالین کُرد اعلام کرده‌اند احتمال به بیراهه‌بردن هدفمند قضیه‌ی تبانی تجاوز به سوی مسئله‌ای خانوادگی، وجود دارد.
  اردیبهشت ۱۶ام, ۱۳۹۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر