شنبه، خرداد ۰۲، ۱۳۹۴

تقی رحمانی، نسبت به وضعیت سلامت همسر زندانی خود نرگس محمدی هشدار می‌دهد+ فایل صوتی


media
تقی رحمانی با توجه بیماری شدید همسر خود که بگفتۀ او در دوران پیشین حبس به تشنج و فلج عضلانی مبتلا شده است، نسبت به وضعیت سلامتی وی ابراز نگرانی می‌کند.
 تقی رحمانی میگوید: «پزشکان پزشکی قانونی زندان زنجان و پزشکی قانونی شهرستان زنجان پیش از این تأکید کرده بودند که نرگس محمدی از نظر جسمانی توان تحمل زندان را ندارد». از همین رو دستگیری و به زندان افکندن وی بگفتۀ تقی رحمانی «تنبیه کردن و معلول ساختن یک فعال مدنی است.»
 خانم نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، روز سه شنبه ١۵اردیبهشت / ۵ ماه مه، در منزل خود در تهران توسط مأموران دادستانی دستگیر و به زندان منتقل شد.
به گزارش وب سایت "کلمه"، مأموران دادستانی در آن هنگام گفته‌اند که نرگس محمدی را برای اجرای حکم صادره در سال ١٣٩١ بازداشت کرده‌اند. وی در منزل خود و پس از تهدید مأموران به شکستن در، بازداشت شد
خانم نرگس محمدی دو روز پیش از آن به شعبۀ ١۵دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی احضار شده و به تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و تشکیل و عضویت در گروه غیر قانونی متهم شده بود. وی پیش از دستگیری در بارۀ اتهامات خود گفته بود که منظور از تبلیغ علیه نظام گفتگو با "رسانه‌های بیگانه"، هدف از تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت‌های او در کانون مدافعان حقوق بشر و مراد از عضویت در گروه غیرقانونی، پیوستن وی به "لگام" است. "لگام" مخفف لغو گام به گام اعدام است که توسط شماری از شخصیت های سیاسی و فرهنگی مخالف اعدام در ایران تشکیل شده است.
نرگس محمدی در سال ١٣٩٠ با اتهاماتی مشابه به ١١ سال حبس متهم شده بود که این حکم در اسفندماه همان سال به شش سال کاهش یافت ودر سال ١٣٩١ برای اجرای حکم به زندان اوین و سپس زندان زنجان منتقل شد و در مرداد ماه به علت بیماری آزاد شد.
تقی رحمانی کلیۀ این اتهامات را رد می کند و همۀ آنها را اقداماتی علیۀ فعالان جامعۀ مدنی می داند و در این زمینه نه تنها قوۀ قضائیه که وزارت اطلاعات را نیز مسئول می شمارد.
به گفتگو با تقی رحمانی گوش کنید:
گفتگو با تقی رحمانی 22/05/2015 گوش کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر