عبدالرؤوف ابراهیمی، رئیس پارلمان افغانستان روز چهارشنبه 13 مه در مجلس این کشور گفت که که جغرافیای جنگ از پاکستان به افغانستان انتقال کرده و هراس‌افگنان توسط پاکستان تجهیز شده به افغانستان فرستاده می‌شوند.
مجلس نماینده‌گان افغانستان با اظهار نگرانی از ناامنی‌های اخیر می‌گوید که هم‌آهنگی در میان نیروهای امنیتی وجود ندارد و این نیروها از تجهیزات کافی نیز برخوردار نیستند.
پارلمان از نبود هم‌آهنگی سخن می‌گوید اما مقام‌های امنیتی کشور پیش از این بارها در مورد ایجاد هم‌آهنگی خوب میان ارگان‌ها و نیروهای امنیتی سخن گفته‌اند.
این گفته‌ها از آدرس مجلس نماینده‌گان افغانستان یک روز پس از سفر نخست‌وزیر پاکستان به کابل در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته نواز شریف ضمن اطمینان‌دادن از پشتی‌بانی‌اش از یک افغانستان باثبات گفت که دشمن افغانستان هرگز دوست پاکستان نمی‌تواند باشد.
آقای ابراهیمی هم‌چنان در مورد روند صلح گفت که این روند در یک ابهام جریان دارد و از گفتگوهای زیر عنوان صلح مجلس نمایند‌گان هیچ آگاهی ندارد.
او همچنین یادآور شد که خیزش‌های مردمی از طرف حکومت حمایت نمی‌شوند و سرپرستی والیان وضعیت کار در ولایت‌ها را به کندی رو به رو کرده و حتی به سقوط مواجه‌اند.
از سویی، پیش از این مقام‌های امنیتی کشور از اعضای پارلمان خواسته بودند که در گفته‌های‌شان در مورد سقوط ولایت‌ها زیاده‌ روی نکنند، چون نه کدام ولسوالی و نه ولایت سقوط خواهد کرد.
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله گفته بود که نیروهای امنیتی توانایی تامین امنیت و سرکوب مخالفان مسلح را در هر بخش کشور دارند.