چهارشنبه، اردیبهشت ۲۳، ۱۳۹۴

بشار اسد در بیمارستان جسر الشغور چه چیزی مخفی کرده است؟

تاريخ: AM 6:24:59 1394/2/23

بیمارستان جسر الشغور


تلویزیون اورینت:
روزهای بعد از آزادی شهر جسر الشغور اسد تبلیغات وسیع و پر دامنه‌ای به‌راه انداخت و وعده شکستن محاصره نیروهایش در بیمارستان جسرالشغور را داد و باتمام توان برای حفظ این نقطه تلاش کرد. به‌راستی چه چیزی در این بیمارستان است که برای رژیم اسد تا این حد مهم و حیاتی شده است؟ ایا اسد واقعاً دلسوز نیروهایش است، یا پشت اینکار چیز دیگری مخفی شده است؟
بشار اسد چند روز پیش به مزدوران محاصره شده‌اش در بیمارستان جسر الشغور قول داد که آنها را از محاصره آزاد خواهد کرد. ابعاد تلاشهای اسد برای دفاع از این بیمارستان شک برانگیز بود و این فرضیه را به وجود آورد که سلاح شیمیایی در زیر زمینهای آن مخفی شده است
آنهایی که در بیمارستان جسرالشغور محاصره‌اند چه کسانی هستند؟ آیا سرهنگ سهیل حسن که مردم سوریه به وی پلنگ صورتی لقب داده‌اند، در بین آنها است؟ اسامی دیگرانی که در این محل هستند چیست؟
از روزی که رزمندگان جسر الشغور را آزاد کرده‌اند بیمارستان ملی تنها محلی است که رزمندگان تا کنون نتوانسته‌اند به آن نفوذ کنند. رژیم از آن‌ روز به‌شدت از آن دفاع و با نیروی هوایی‌اش ده‌ها بارو بدون توقف اطراف بیمارستان را می‌کوبد و در روی زمین از روستاهای اطراف که هنوز در اشغال رژیم هستند اقدام به ارسال کمک به سمت جسرالشغور می‌کند.
ولی انقلابیون توانسته‌اند راه این ستونها را بسته و با آنها مقابله کنند.
چالش اصلی برای رزمندگان زیر زمینهای این ساختمان است. مردم سوریه و برخی کارشناسان معتقدند تسلیحات شیمیایی در زیر زمین این بیمارستان نگهداری می‌شود.
بیمارستان دارای 3طبقه است. یکی از آنها یک طبقه سیمانی قطور است که ضربات وارده بر آن اثر چندانی ندارد
منابع مقاومت می‌گویند چند ماه قبل از آزاد شدن جسرالشغور فرمانده به‌اصطلاح لشکر آنجا گفته بود او بمبهای شیمایی در اختیار دارد که درصورتی‌که جسر الشغور از جانب رزمندگان مورد حمله قرار گیرد آنها را منفجر خواهد کرد، اما سرعت عمل و غافلگیری رزمندگان در آزادسازی آن، امکان به‌کارگیری بمبهای شیمیایی را از او گرفت و در زیر زمین بیمارستان باقی ماند، !
این‌جا یک سؤال مهم مطرح می‌شود. آیا بیمارستان یکی از ساختمانهای مخفی دولتی است که رژیم آنرا به انبار مواد و سلاح شیمیایی تبدیل کرده است و به سازمان نظارت بر سلاحهای شیمایی گزارش نکرده است. بازرسان مدتی قبل در سازمان تحقیقات مرکزی رژیم، به آثار گاز سارین و اعصاب دست پیدا کردند. با وجود چنین مدارکی سقوط این بیمارستان پرونده سلاحهای را دوباره باز خواهد کرد
در چنین شرایطی واشینگتن درخواست یک بازرسی توسط کارشناسان ملل‌متحد را کرده است تا عاملان و آمران حملات با گاز کلر رامشخص کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر