پنجشنبه، اردیبهشت ۱۷، ۱۳۹۴

تظاهرات سراسری معلمان به‌پاخاسته میهن + عکس

تاريخ: PM 4:26:14 1394/2/17

تظاهرات معلمان گیلان - رشت

تظاهرات معلمان گیلان - رشت


امروز پنجشنبه معلمان آزاده در تهران و مراکز استانها و بسیاری از شهرهای میهن بپاخاستند و علیه سرکوب و غارتگری حکومت آخوندی اعتراض کردند.
خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع روز گذشته تهدید کرده بود: «معلمین از توطئه دشمن غافل نیستند، اینهایی که به‌عنوان معیشت شعار می‌دهند چند تا شعار فتنه‌گرانه و سیاسی و خطی هم در کنارش می‌گنجانند» همزمان مأموران سرکوبگر با توسل به انواع تهدیدها و بگیر و ببندها تلاش کردند از برپایی این تجمعهای اعتراضی جلوگیری کنند. شماری از معلمان فعال در تهران و شهرهای مختلف توسط مأموران اطلاعات احضار و تهدید شده یا به‌صورت تلفنی به آنها اخطار داده شده که نبایستی در تجمع روز پنجشنبه شرکت کنند. اما بی‌اعتنا به همه این اقدامات سرکوبگرانه معلمان میهنمان در سراسر ایران تظاهرات و تجمعهای گسترده برپا کردند.
در تظاهرات سراسری امروز معلمان، حضور بانوان معلم چشمگیر بود.
در تهران، هزاران تن از معلمان در مقابل مجلس ارتجاع تجمع کردند. آنها در پلاکاردهایی که با خود حمل می‌کردند نوشته بودند: «میزنم فریاد هرچه باداباد وای از این توفان وای از این بیداد»، «رسول بداقی معلم زندانی را آزاد کنید»، «معلم بیدار است از تبعیض بیزار است»، «معلم فریاد می‌زنه، رسانه سانسور می‌کنه»،
ساعت 12 و 30دقیقه امروز لباس شخصیهای خامنه‌ای به معلمان تجمع کننده در مقابل مجلس ارتجاع یورش بردند. آنان به همراه مأموران انتظامی معلمان را محاصره کرده و تعدادی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
در نقطه دیگری از تهران، در مقابل اداره آموزش و پروزش کل صدها تن از معلمان تجمع کردند.
آنها پلاکاردهایی حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود: «آقای روحانی کلید آموزش و پرورش پیدا نشد؟»، «معیشت همراه با منزلت»، «بهبود سطح معیشت معلمان، حق مسلم است»، «معلم بیدار است از تبعیض بیزار است»، «درد ما فقر نیست، فرق است»
امروز علاوه بر تهران، در سایر شهرها، به‌صورت سراسری معلمان به‌پاخاسته علیه تبعیض و بی‌عدالتی و سیاستهای غارتگرانه حکومت آخوندی تظاهرات و تجمع کردند. از جمله:
تبریز، ایلام، شیراز، مشهد، کرمانشاه، ساری، اهواز، سنندج، بندرعباس، اراک، زاهدان، اردبیل، قم، کرج، قزوین، زنجان، بوشهر، خرم‌آباد، ارومیه، بروجرد، دزفول، تربت حیدریه، یزد، شاهرود، اصفهان، همدان، رشت، بجنورد، قائم شهر، بهبهان، خرمشهر، آبادان و دهها شهر دیگر نیز صحنه تظاهرات بودند.
حدود 8هزار تن از معلمان مشهد همزمان با سایر شهرهای میهن تظاهرات کردند.
در شیراز صدها تن تظاهرات کردند. آنها شعار می‌دادند: معلم بیدار است از تبعیض بیزار است
در ایلام معلمان مقابل اداره آموزش و پرورش تجمع کردند و حقوق بر حق خود را مطالبه کردند.
معلمان خرم‌آباد در تظاهرات امروز خود شعار می‌دادند: معلم می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد.
در اصفهان و خوزستان نیز بسیاری از شهرها صحنه تظاهرات معلمان بودند.
در کردستان، اغلب شهرها از جمله سنندج، سقز، بانه، مریوان، پاوه، سردشت و بوکان صحنه تظاهرات معلمان بودند. آنان در مقابل اداره آموزش و پرورش تجمع کردند و خواستار حقوق بر حق خود شدند. جمعی از مردم نیز در حمایت از خواسته‌های معلمین به آنها پیوستند.
در قطعنامه پایانی تظاهرات معلمان تبعیض و بی‌عدالتی در حکومت آخوندی را محکوم کردند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر