یکشنبه، اردیبهشت ۲۰، ۱۳۹۴

بیانیه ی اتحادیه ی آزاد کارگران ایران در باره ی اعتصاب کارگران لوله صفا




عکس ازآرشیو

* اقدامات مزدورانه خانه کارگر در هم سوئی و همکاری با کارفرما برای در هم شکستن اعتصاب متحدانه کارگران نورد لوله صفا را قویا محکوم میکنیم
صبح امروز در بیستمین روز اعتصاب کارگران نورد لوله صفا، خانه کارگر ساوه در اقدامی هم سو و هماهنگ با کارفرما، اقدام به ارسال اس ام اس به کارگران این کارخانه کرد. متن کامل این اس ام اس به شرح زیر است: کارگران عزیز لوله صفا سلام، با توکل به خدا و تعامل با کارفرما کار را آغاز، مسئولین پیگیر مشکلات شما هستند. با تشکر خانه کارگر
ارسال اس ام اس فوق به کارگران اعتصابی نورد لوله صفا از سوی خانه کارگر در شرایطی صورت میگیرد که این کارگران بدلیل عدم پرداخت مزدشان به مدت ۴ ماه و عدم واریز حق بیمه هایشان به مدت ۱۷ ماه در شرایط معیشتی بسیار مصیبت باری قرار دارند و در اعتراض به این وضعیت مدت ۲۰ روز است دست به اعتصاب زده اند.
این کارگران بدلیل فقر شدید مالی حتی قبول کرده اند با دریافت یکماه از دستمزد معوقه خود، به اعتصاب پایان دهند اما علیرغم چنین خواست ناچیزی، کارفرمای نورد لوله صفا حاضر به پرداخت ریالی به کارگران نشده است و در این میان خانه کارگر ساوه، در طول بیست روز اعتصاب این کارگران، نه تنها هیچ اقدامی برای احقاق حق آنان نکرده است بلکه امروز در کمال بی شرمی و وقاحت اقدام به ارسال اس ام اس به کارگران نورد لوله صفا با هدف وادار کردن آنان به کار با شکم گرسنه کرده است.
این اس ام اس در حالی از صبح امروز به صورت گسترده از سوی خانه کارگر ساوه به کارگران اعتصابی نورد لوله صفا ارسال شده است که آنان با قاطعیت، امروز نیز مانع بارگیری و خروج لوله و مواد از کارخانه شده اند و در حال حاضر سه نفر از نماینده هایشان در تهران مشغول مذاکره با کارفرما هستند.
بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، بدنبال دریافت این اس ام اس از سوی کارگران اعتصابی نورد لوله صفا، موجی از خشم و نفرت از خانه کارگر و زمزمه تجمع در مقابل این لانه ضد کارگری در میان آنان شکل گرفته است.
اتحادیه آزاد کارگران ایران، با هشدار به اقدامات ضد کارگری خانه کارگر، عملکرد مزدورانه و اعتصاب شکنانه این نهاد ضد کارگری را بر علیه کارگران اعتصابی نورد لوله صفا قویا محکوم میکند و بدینوسیله با فراخوان به کارگران نورد لوله صفا برای ایستادگی متحدانه در برابر مظالم و دسیسه های کارفرما و خانه کارگر و حمایت قاطعانه از اعتصاب آنان، خواهان پرداخت فوری و تمام و کمال دستمزدهای معوقه این کارگران و محاکمه همه کسانی است که با غارت و چپاول دسترنج کارگران نورد لوله صفا، شرایط به غایت مصیبت باری را برای آنان ایجاد کرده اند. 
 يکشنبه  ۲۰ ارديبهشت ۱٣۹۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر