دوشنبه، تیر ۲۲، ۱۳۹۴

#ایران سامان نسیم و یونس آقایان پس از نزدیک به ٥ ماه با خانواده‌هایشان ملاقات کردند


٢٢-٠۴-١٣٩۴ 

سامان نسیم و یونس آقایان پس از نزدیک به ٥ ماه با خانواده‌هایشان ملاقات کردند

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، خانواده سامان نسیم و یونس آقایان ضمن تایید خبر ملاقات با فرزندانشان در مورخه بیست و دوم تیرماه، اعلام کرده‌اند که طی مدت ١٤٥ روز بی‌خبری از فرزندانشان آنان در زندان مرکزی زنجان نگهداری شده‌اند اما از حق تماس تلفنی و ملاقات با خانواده‌اشان محروم بوده‌اند.

روز گذشته سامان نسیم در یک تماس تلفنی با خانواده‌اش اعلام کرده بود که زنده است.

علی خالدی وکیل سامان نسیم در گفتگو با کمال حسینی گزارشگر و فعال حقوق بشر اذعان داشته که برای این زندانی سیاسی کُرد در پزشکی قانونی ارومیه جهت درک حمل ارتکاب جرم، با توجه به اینکه سامان نسیم در هنگام بازداشت کمتر از ١٨ سال سن داشته، پرونده تشکیل شده است.

گمانه‌زنی‌ها و گزارشات متفاوت از اجرای حکم اعدام سامان نسیم در مورخه سی‌ام بهمن ماه سال گذشته و ارسال لباس‌ها و وسايل شخصی وی برای خانواده‌اش، باوجود اینکه وکیل وی اجرای حکم اعدام را تکذیب کرده بود، باعث شده بود که این خانواده قید پسرشان را بزنند.

به گفته وکیل این زندانی سیاسی کُرد با توجه به اینکه سامان نسیم در زمان بازداشت کمتر از ١٨ سال سن داشته است با درخواست اعاده دادرسی وی پس از دو ماه در دیوان عالی کشور موافقت شد و پرونده جهت رسيدگی مجدد به شعبه ديگری از دادگاه‌های كيفری استان ارجاع داده شده است.

با این وجود وکیل وی اعلام کرده هنوز مشخص نیست که بار دیگر برای سامان نسیم حکم اعدام صادر خواهد شد یانه؟

گفته می‌شود، مقدمات انتقال مجدد سامان به زندان مركزی ارومیه انجام گرفته است و بعد از عید فطر عملی خواهد شد و خانواده وی می‌توانند طبق روال گذشته فرزندشان را ملاقات كنند تا رسیدگی مجدد پرونده وی انجام و حكم نهایی صادر شود.

بیست و نهم بهمن‌ماه سال گذشته، سامان نسیم، علی و حبیب افشاری، سیروان نژاوی، ابراهیم عیسی‌پور و یونس آقایان در فضایی کاملا امنیتی از زندان ارومیه به مکان یا مکان‌های نامشخصی منتقل شدند. 

هم اکنون سیروان نژواری در زندان تبریز و ابراهیم عیسی‌پور در زندان مرکزی ارومیه نگهداری می‌شوند.

همچنین در مورخه شانزدهم تیرماه گواهی فوت حبیب و علی افشاری دو زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام به خانواده‌اشان تحویل داده شد اما تاکنون خانواده افشاری جسدی از آنها را تحویل نگرفته‌اند.

علی‌رغم انتشار گزارش‌ها و گمانەزنی‌های متفاوت درباره سرنوشت این ٦ زندانی سیاسی محکوم به اعدم، تاکنون مسئولان قضایی و امنیتی از اطلاع‌رسانی شفاف در مورد وضعیت و سرنوشت قطعی این فعالان سیاسی خودداری می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر