سه‌شنبه، تیر ۲۳، ۱۳۹۴

#ایران نوشتاری از زندانی سیاسی ارژنگ داوودی محبوس در زندان گوهردشت *تاریخ که جدول ضرب نیست!؟

عکس ‏‎Freedom Messenger - Ghasedane Azadi‎‏

*مراجعه به تاریخ به قصد شبیه سازی و تصمیم گیری، حماقت محض است.
این روزها که بحث صلح امام حسن با معاویه داغ شده، لازم می نماید که حتما به کتاب "صلح امام حسن" منتشره در سال ۱۳۴۹ توسط شیخ علی شیره چی!؟ ببخشید شیخ علی خامنه ای مراجعه شود. هر چند که به دلیل بی محتوا بودن در همان اوایل انقلاب ۵۷ اکثر نسخه های آن جمع آوری و خمیر گردید، اما هر چه نباشد حضرت آقا!؟ ناسلامتی، ولی امر مسلمین جهان و حومه!؟ است. وارث پیغمبر است و ولایت مطلقه اش هم حتما حتما خالی بندی نیست!؟
به هر حال به منظور ممانعت از یا ورود به نوع جدیدی از تعامل در مناسبات خارجی کشور که برای آینده میهن حیاتی ست، هر یک از دو جناح فاسد سرگردنه داری فقیه می کوشد با نوعی همذات پنداری تاریخی!؟ آن هم از نوعی وارفته و شکست خورده آن، تصمیم پردازی نماید. غافل از آن که تاریخ جدول ضرب نیست. هر چند ضروری ست بدانیم که نسل های گذشته یعنی مردمان دیروز تاریخ چه کردند، چگونه برای خود بریدند و دوختند و تبعات آنچه کردند یا نکردند چه بود، ولی همانقدر که عبرت پذیری و درس آموزی از پیشیـنیان مفید می باشد، شبیه سازی و تصمیم گیری بر اساس آنها غلط و گمراه کننده است.
ما نسل جاری یعنی مردمان تاریخ امروز بایستی بر اساس رأی و خرد جمعی خودمان، تصمیم بگیریم. کپی برداری از تاریخ و حرکت های طابق النعل بالنعل از الگوهای سده های پیشین حتی اگر موفق هم بوده باشند!؟ فقط مغزهای علیل و عاجز، درمانده و وامانده را راضی می کند و لاغیر.

با تو نه رسالتی هست و نه صلاحیـتی
تو تعفن سیطره مزمن بیـدادی
با کنده و ساتوری در دست
و لته ی سیاهی بر سر
چون مترسکی
بی چشم
بی گوش
بی هوش
نشانیده بر دامچاله تقدیری موهوم ازیراست که از درز دریچه تاریک
خشم آگین و پرخاشگر
سخن به تلخی می رانم
و به ریش جادوگر منفور
و بر پلاس ژنده ی رمالان مطرود
به غیظ
آب دهان پرتاب می کنم
که دیری ست با مردم
موعظه به دروغ و ریا می رانید

ارژنگ داودی
معلم، شاعر، نویسنده
زندانی سـیاسی
زندان رجایی شهر

تیرماه 94

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر