چهارشنبه، تیر ۱۰، ۱۳۹۴

#ایران#پلمپ مجدد محل کسب یک شهروند بهایی در ساری

پلمپ کسب و کار

 بنابر گزارش رسیده به خبرگزاری بهایی نیوز صبح امروز ماموران امنیتی استان ساری با مراجعه به محل کسب آقای میهن بخت ور، مجدد این باب مغازه صنفی را با پلمپ روبرو کردند.
 
بنا بر گرفته این منبع آگاه به خبرگزاری بهایی نیوز دلیل پلمپ این مغازه ، عقیده داشتن جناب میهن بخت ور به آئین بهایی است.
 
پلمپ محل کسب شهروندان ساری در ماههای گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
 
پیشتر این خبرگزاری درخصوص پلمپ بیش از دو ماهه یک باب کارگاه نجاری متعلق به آقای قوام الدین ثابتیان خبر داده بود که ماموران تعزیرات حکومتی دلیل این پلمپ را عقیده این شهروند بهایی به آئین بهایی عنوان کرده بودند.این امر با وجود آن است که به گفته یک منبع آگاه به بهایی نیوز مجوز آقای ثابتیان تا سال 1398 اعتبار داشت اما ماموران آن مجوز کار را هم با خود بردند.
 
این منبع در سوال خبرگزاری بهایی نیوز ،که چه زمانی این اتفاق رخ داد گفت : 6 اردیبهشت ماه بود که ماموران اماکن و تعزیرات حکومتی کارگاه را پلمپ کردند.
 
با وجود اینکه اتحادیه و اتاق اصناف استان درخواست کتبی خود را به اداره اماکن استان نیز ارسال کرده است اما همچنان این واحد صنفی با برخودر سیستماتیک اداره اماکن روبرو شده است.
پیشتر دو مقام اداره اماکن شهر سازی از آقای ثابتیان خواستار امضای تعهدنامه ای با مضمون :
1.تبعیت و اجرای قوانین صنفی.
2بستن مغازه در تمام تعطیلات رسمی مملکتی.
3.هرگاه صاحب مغازه قصد تعطیل نمودن مغازه برای یک یا چند روز داشته باشد، باید حد اقل یک هفته قبل از آن اداره اماکن را مطلع نماید
این درحالی میباشد که با توجه به اینکه برای این نوع مشاغل (مشاغل شخصیِ غیرِ حیاتی و غیر ضروری) طبق قوانین صنفی بسته بودن مغازه به هر علتی تا پانزده روز مجاز می باشد و تعطیل نمودن بیش از پانزده روز متوالی نیز به شرط اطلاع دادن به اتحادیه امکان پذیر است، بند سوم تعهد نامه مذکور کاملا مغایر قوانین صنفی میباشد.
 
هدف از گرفتن چنین تعهدی آن است که شهروندبهایی را مجبور کنند تا در روزهای تعطیلات امری بهایی(که نه روز در سال می باشد) کار را تعطیل نکنند؛ به همین دلیل آقای ثابتیان از امضای تعهد نامه امتناع کرد و گفته می شود به همین دلیل ،همچنان کارگاه نجاری پلمپ مانده است.
 
در ماههای گذشته فشار اقتصادی بر شهروندان بهایی به شدت افزایش داشته است ودر این استان و شهرهای کرمان ،رفسنجان و همدان نیز کسبه شهروندان بهایی با پلمپ روبرو شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر