یکشنبه، تیر ۲۱، ۱۳۹۴

به دلیل رفتار توهین آمیزافسرنگهبان سرکوبگر آخوندی... «انتقال سه زندانی سیاسی به بند ٨ زندان اوین»

zndan


۱۳۹۴ تیر ۲۲
خبر / رادیو کوچه

انتقال سه زندانی سیاسی به دلیل اعتراض به رفتار توهین‌آمیز افسر نگهبان نسبت به زندانیان،‌ به بند ۸ زندان اوین.
بنابه گزارشی که روز یک‌شنبه بیست و یکم تیر ماه به «رادیو کوچه» رسیده است، «شاهین دادخواه»،‌ «مجید محمدی معین» و «مهدی ساجدی فر» به دلیل اعتراض به نحوه آمارگیری افسر نگهبان از زندانیان که با توهین و تحقیر همراه بود از قرنطینه بند هفت به بند هشت زندان اوین منتقل شدند.
بنابه این گزارش، در آمارگیری شب هنگام در قرنطینه افسر نگهبان با توهین به زندانیان حاضر در بند از آن‌ها خواسته است جهت آمارگیری رو به دیوار ایستاده و دست‌ها را به پشت قرار دهند. که این دستور افسر نگهبان با اعتراض زندانیان همراه شده.

به گفته یک منبع مطلع، ابتدا یکی از زندانیان بنام شاهین دادخواه از این دستور که آن را توهین و تحقیر می‌دانسته، سرپیچی کرده و به افسر نگهبان گفته است: نه خود اینکار را انجام داده و نه اجازه انجام این رفتار توهین آمیز را به دیگر زندانیان خواهم داد .
این منبع مطلع در ادامه افزوده است: مجید محمدی معین و مهدی ساجدی فر از جمله اولین زندانیانی بوده‌اند که  به حمایت از دادخواه از این شیوه آمارگیری سر باز زه‌ادند .
پس از گزارش این رفتار، روز شنبه ۲۱ تیر ۹۴ سه زندانی نام برده به عنوان توبیخ و تنبیه به بند هشت زندان منتقل شدند.
گفتنی است ،بند ۸ در حال حاضر یکی از بدترین بندهای زندان اوین است که تعداد زیادی از زندانیان سیاسی بر خلاف اصل تفکیک جرائم و در ازدحام همراه با مجرمین غیرسیاسی و بعضن خطرناک، در آن نگهداری می‌شوند و اعتراضات مکرر زندانیان و خانواده‌های آن‌ها نیز تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر