شنبه، تیر ۲۷، ۱۳۹۴

#ایران# در بلوچستان و کُردستان از برگزاری نماز عید فطر ممانعت به عمل آمد


 تیر ۲۶ام, ۱۳۹۴

Mescid


ماف نیوز: پلیس امنیت ایران در شهرهای مختلف، از برگزاری نماز عید فطر مسلمانان اهل سنت جلوگیری کرده است.
به گزارش ماف نیوز، نیروهای پلیس در شهر تهران، با محاصره منازلی که قرار بود اهل سنت در آنجا نماز برگزار کنند، مانع ورود افراد به این اماکن شدند.
خبرنگار ماف نیوز در تهران گفت: تعدادی از منازل جدیدی هم که برای ادای نماز عید فطر مسلمانان اهل سنت در نظر گرفته شده بود، توسط نیروهای دولتی شناسایی و کارت شناسایی افردی که در آنها بودند توقیف شده است.
در بعضی از شهرهای دیگر ایران هم از برگزاری نماز عید فطر مسلمانان اهل سنت جلوگیری شده است.
در شهرستان سنندج در حالی که مسلمانان سنی مذهب، به منظور ادای نماز عید فطر عازم عیدگاه‌ها و مساجد بودند، از برگزاری نماز ممانعت به عمل آمد.
در شهرستانهای ارومیه، سردشت، ماکو، گیلان‌غرب و چند نقطه‌ی دیگر از کُردستان و همچنین در بلوچستان، از برگزاری مراسم عید فطر ممانعت به عمل آمده و به روحانیون اعلام شده است که طبق دستور “بیت رهبری”، روز شنبه عید فطر بوده و حق اعلام روز جمعه به عنوان عید فطر را ندارند.
فعالین مذهبی اهل سنت در ایران میگویند: قانون اساسی به پیروان همه مذاهب اجازه داده است که آزادانه مراسم دینی خود را مطابق با رسم و دیدگاه خود برگزار کنند. ممانعت از آن، خلاف قانون و خلاف عرف و مایه دل شکستگی و نا امیدی است.
سال گذشته نیز از برگزاری نماز عید فطر در نمازخانه‌های تهران، اصفهان، کرمان و یزد از سوی ماموران دولتی ممانعت به عمل آمده بود که فعالین مذهبی اهل سنت، خواهان رفع ممانعت هستند.
بر اساس اصل ۱۲ قانون اساسی ایران، اهل سنت در انجام مراسم مذهبی و تعلیم و تربیت دینی آزاد هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر