دوشنبه، تیر ۲۲، ۱۳۹۴

#ایران ممانعت از دفن شهروند بهایی در گلستان جاوید سنندج

 بنابر گزارشهای رسیده به خبرگزاری بهایی نیوز، بیش از 50 مامور نیروی انتظامی و افراد لباس شخصی مانع از دفن پیکر خانم "باجی خانم محمدی فر" در گلستان جاوید سنندج شدند.همچنین استانداری این شهر این اتفاق را فراستانی اعلام می کند و از هرگونه پاسخگویی ممانعت به عمل آورده است.
 
بنابراطلاع این منبع آگاه به بهایی نیوز "روز گذشته پس از صعود ( درگذشت ) خانم محمدی فر ماموران امنیتی با حضور در گلستان جاوید سنندج مانع از خاکسپاری ایشان در گلستان جاوید سنندج شدند و این افراد اعلام کردند که اجازه دفن ایشان را نخواهند داد."
 
این منبع آگاه افزود که " ماموران امنیتی و انتظامی دورتادور گلستان جاوید سنندج را محاصره کرده اند."
 
خانواده محمدی فر که از شهروندان بهایی ساکن سیسان از روستاهای شهر تبریز بودند به دلیل آزار و اذیت فراوان مجبور به مهاجرت به شهر سنندج شده بودند. 
 
روستای سیسان نزدیک به 500 شهروند بهایی داشت که پس از انقلاب منازل آنها به آتش کشیده شد و اموالشان نیز به غارت رفت و به همین دلیل ساکنان این روستا مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر از جمله کرمانشاه شدند. 
 
بنابر آخرین اخبار به دست آمده و اطلاع منابع آگاه خانواده محمدی فر هم اکنون در استانداری این شهر جهت شکایت از برخورد نیروهای امنیتی و اجازه دفن حضور یافته اند اما مسئولان این استان در جواب به این خانواده اعلام کرده است که " میت را ببرید جای دیگر ."
 
این خانواده زمانی که اعلام کردند که قصد شکایت داریم به آنها گفته شده است که " این قضیه فرا استانی است و ما هیچ پاسخگویی نخواهیم داشت."
 
 برخورد سیستماتیک با شهروندان بهایی در ایران پس از انقلاب اسلامی به طور چشمگیری افزایش یافته و در بسیاری از موارد حکومت ایران مانع از اجرای مراسم دینی شهروندان بهایی آنها شده است.
 
در ماههای گذشته نیز جامعه بهایی ایران شاهد ممانعت دفن پیکر عزیزان خود در گلستان های جاوید شهرهای خود بوده اند.
 
لازم به یاداوری است که گلستان جاوید شهر سنندج پس از انقلاب اسلامی 3 بار به صورت کامل تخریب شده است و آخرین مورد آن در تاریخ 21/09/1392 بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر