چهارشنبه، تیر ۲۴، ۱۳۹۴

#ایران تلویزیون العربیه: برخلاف ادعای پیروزی رژیم ایران، خامنه‌ای جام زهر نوشیده است

   1394/4/24

جان كرى، فيليپ هاموند، ظريف وزير خارجه رژيم آخوندى و فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پايان مذاكرات وين



تلویزیون العربیه 23تیر 94:
بعد از 12سال مذاکرات دوجانبه و تحریمهای بین‌المللی علیه رژیم ایران، وزیر خارجه رژیم و فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کردند که به توافق نهایی در مورد برنامه اتمی رژیم ایران دست یافته‌اند. توافقی که دو هفته مذاکرات ماراتنی را به‌دنبال داشت. این توافق بازتابها و موضع‌گیریهایی به‌دنبال داشت. باراک اوباما می‌گوید اگر رژیم ایران مواد توافق را نقض کند تحریمها مجدداً برقرار خواهد شد. آیا خامنه‌ای جام زهر سر کشیده؟ چه تضمینهایی وجود دارد که رژیم ایران به مواد توافق احترام بگذارد؟
بازتابهای این جام زهر در منطقه و بحرانهای جاری در آن چیست؟

آخوند روحانی باند غالب را از انتقادات در مورد توافقنامه وین برحذر داشت زیرا روزنامه‌های باند غالب رژیم کوتاه آمدن رژیم را گام اول برای فشارهای زیاد غرب به‌ویژه آمریکا بر روی رژیم توصیف کردند.
نتایج اولیه نشان می‌دهد که رژیم ایران در حوزه فعالیتهای اتمی خود در زمینه‌های مختلف امتیازهای اساسی داده است.
از جمله کاهش سانتریفیوژها از 19000 دستگاه به 5000 دستگاه.
کاهش غنی‌سازی اورانیم از 20 درصد به 3 و نیم درصد.
توقف تولید پلوتونیوم در آب سنگین اراک.
اجازه به بازرسی از سایتهای اتمی به‌ویژه سایت پارچین.
کاهش ذخیره اورانیوم در داخل ایران.
تغییر سایت فردو به یک مرکز تحقیقات هسته‌ای.
ادامه تحریم تسلیحاتی به مدت 5سال.
ادامه تحریمهای موشکی به مدت 8سال.
تا زمانیکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید نکند که رژیم ایران شفاف سازی کرده، بحث در مورد تحریمها و برداشته شدن آن صورت نخواهد گرفت. برداشته شدن تحریمها هم تا قبل از شروع سال جدید میلادی نخواهد بود.

دکتر ابراهیم النحاس استاد علوم سیاسی در دانشگاه ملک سعود از ریاض گفت: تنها چیزی که رژیم ایران به آن دست یافته که از قبل هم داشت، اجازه ایجاد سایتهای هسته‌ای صلح‌آمیز است.
اما خارج از این توافقنامه چیز جدیدی برای رژیم ایران ندارد. در مقابل قید و بندهای سنگینی بر رژیم اعمال کرده‌اند از جمله بازرسی از سایتهای رژیم توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و این‌که هر جا و هر مکانی را که بخواهند می‌توانند بازرسی کنند. این امر بر خلاف صحبتهای روحانی است که گفت: پیروزی بزرگی است.
مطلقاً این‌طور نیست بلکه کاملاً دست و پای رژیم را با شروطی که گذاشته‌اند، بسته‌اند. عبارت پیروزی بزرگ که روحانی از آن دم می‌زند برای مصرف داخلی است و تلاشی است که مردم در داخل ایران را فریب دهد و در اوهام ببرد که گویا رژیم ایران پیروزی کسب کرده است.
ما می‌دانیم که رژیم خمینی بر پایه تبلیغات و دجالیت بنا شده گویا که این رژیم شکست نمی‌خورد و شیطان بزرگ نخواهد توانست بر رژیم ایران هژمونی پیدا کند. رژیم ایران می‌خواهد که مردم ایران را در فریب نگه دارد به این صفت که آنها هم‌چنان حاکمیت رژیمشان را ادامه خواهند داد. در حالیکه این توافقنامه یک شکست بزرگ برای رژیم است
خامنه‌ای و روحانی تلاش کردند که از اوباما بیشترین استفاده را بکنند و رژیم ایران خیلی عجله داشت که تا قبل از این‌که اوباما قدرت را ترک کند، به توافق با او دست یابند. زیرا می‌گفتند که اگر دوران جمهوریخواهان باشد احتمال توافق خیلی بعید خواهد بود.
با وجود توافق اتمی، نگرانی از فعالیتهای رژیم ایران برای صدور انقلاب و بحران و تروریسم و حمایت از آن به قوت خود باقی است. رژیم ایران که حامی تروریسم و بنیادگرایی است اگر به سلاح اتمی دست یابد و آن را به گروه‌های بنیادگرا بدهد، این امر خطرناکی برای امنیت و ثبات منطقه خواهد بود. این امر تابع سیاست رژیم ایران هم هست که بر روی توطئه و صدور بحران و هرج و مرج به کشورهای منطقه تکیه می‌کند. اگر این توافقنامه موفق شود به‌معنای این است که رژیم ایران سلاح اتمی در اختیار ندارد
اما اگر رژیم ایران از سلاح اتمی دست نکشد دوباره با آمریکا و جامعه جهانی رودررو خواهد شد.
پیام این توافق برای کشورهای خلیج فارس این است که ما راهی نداریم الا این‌که به رشد و توسعه داخلی بپردازیم و حتی سایتهای هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز ایجاد کنیم. تا بتوانیم به تکنولوژی پیشرفته در این زمینه دست پیدا کنیم.
در مورد وضعیت داخلی ایران نیز یک جنگ گسترده میان باند غالب و باند مغلوب وجود دارد. خفقان در داخل ایران بسیار گسترده است و رشد و توسعه‌ای وجود ندارد. زیرساختهای اقتصادی از بین رفته، . پولهای دریافتی رژیم ایران به‌دلیل وضعیت بد اقتصادی باید به این امور در داخل صرف شود. کشورهای حوزه خلیج فارس در کمپ دیوید از آمریکا تضمین گرفتند که پولهای آزاد شده رژیم ایران بعد از توافقنامه اتمی نباید توسط این رژیم برای کمک به گروه‌های تروریستی و بنیادگرا در خاورمیانه استفاده شود.
دولت آمریکا هم رژیم ایران را حامی تروریسم می‌داند و حتی بعضی از کشورهای اروپایی نیز همین موضع را دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر