شنبه، مرداد ۰۳، ۱۳۹۴

#ورزش# فدرر مرغوب‌ترین جنس جهان ورزش'

راجر فدرر به عنوان ارزشمند‌ترین ورزشکار دنیا از نظر تجاری شناخته شد. ستاره سوئیسی تنیس و دارنده ۱۷ گرند‌اسلم با پیشی گرفتن از ستاره‌های بزرگ جهان ورزش مانند تایگر وودز و لبرون جیمز به این عنوان دست پیدا کرد.
دانشکده بازاریابی لندن، فهرستی از ۲۰ ورزشکار مطرح جهان تهیه کرد، که نام فدرر در صدر آن به چشم می‌خورد. این دانشکده با محاسبه مواردی نظیر ارزش «برند» ورزشکاران، درآمد آن‌ها از اسپانسرها و همچنین حضورشان در شبکه‌های اجتماعی این ورزشکاران را رتبه‌بندی کرد. طبق گزارش این موسسه شرکت‌های تجاری مبلغی در حدود ۵۰۰ میلیون پوند به ۱۰۰ ورزشکار برتر جهان می‌پردازند که ۲۵ درصد از درآمد آنان را تشکیل می‌دهد.
در میان ورزشکاران این فهرست، تنیس‌بازها بیشترین حضور را دارند. در میان ۲۰ ورزشکار بالای این فهرست، گذشته از فدرر، نام شش تنیس‌باز دیگر به چشم می‌خورد: نواک جوکوویچ، بهترین تنیس‌باز مرد جهان در رتبه هفتم است و رافائل نادال، تنیس‌باز مطرح اسپانیایی در رتبه بعدی قرار دارد.
ماریا شاراپووا، تنیس‌باز روس و زن شماره ۲ این رشته در رتبه دوازدهم است. اندی ماری، بهترین تنیس‌باز بریتانیا و مرد شماره ۳ رده‌بندی جهانی در رتبه شانزدهم قرار دارد و بلافاصله بعد از او کی نیشکوری، تنیس‌باز ژاپنی و مرد شماره ۵ تنیس جهان است. رتبه بیستم این فهرست هم متعلق به سرینا ویلیامز، بهترین تنیس‌باز زن جهان است.
در این فهرست پس از فدرر چهار ورزشکار آمریکایی حضور دارند: دو گلف‌باز و دو بسکتبالیست. تایگر وودز و فیل میکلسون در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند و پس از آن‌ها لبرون جیمز و کوین دورانت ایستاده‌اند.
ژاک دکوک، از اعضای هیات علمی دانشکده بازاریابی لندن در این رابطه گفت:"با این که فدرر، وودز و میکلسون دوران اوج حرفه‌ایشان را پشت سر گذاشته‌اند، اما پادشاهان این فهرست هستند. درست است که فدرر امسال برنده ویمبلدون نشد، ولی ویژگی‌های شخصی‌اش عاملی است که او را برای اسپانسرها جذاب می‌کند."
bbc
25.7.2015

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر