پنجشنبه، تیر ۱۱، ۱۳۹۴

#ایران_دانشجویان# تجمعات اعتراضی دانشجویی و کارگری در مراغه، کاشان، بوشهر، آستانه اشرفیه، رفسنجان و بروجرد+عکس

تاريخ: PM 5:02:32 1394/4/10


اعتراض به حقوق پایمال شده و قوانین آخوند‌ساخته در روز 10تیرماه مضمون مشترک تجمعات کارگری و دانشجویی در شهرهای مختلف بود.
در کاشان جمعی از کارگران کارخانه نساجی و بافندگی (پاکان آران) واقع در شهرک صنعتی سلیمان صباحی در منطقه آران و بیدگل کاشان، از ساعت 7 صبح، اعتصاب کردند.
کارگران در اعتراض به عدم دریافت حقوقشان که حدود 2ماه است نگرفته‌اند و همچنین در اعتراض به تمدید نشدن حق بیمه دست به اعتصاب زدند.
بوشهر - تجمع اعتراضی کارگران اخراج شده پالایشگاه گاز فجرجم
در بوشهر کارگران اخراج شده پالایشگاه گاز فجر جم در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ماهانه و حق بیمه خود در برابر ساختمان شماره دو استانداری بوشهر تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار بازگشت به کار و پرداخت حقوق پرداخت نشده خود شدند.
 


در آستانه اشرفیه جمعی ازکارگران اخراج شده کارخانه مرغ کیسم در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق خود در برابر فرمانداری شهر تجمع کردند. یکی از کارگران گفت: تنها کسانی که در این مواقع قربانی سیاست دولتها می‌شوند کارگران هستند و کسی هم نیست که به درد ما گوش کند، سه ماه است حقوق نگرفتیم شرایط ما را مجبور کرده که حتی نان را هم از نانوایی محل قرض بگیریم! تا بیش از این شرمنده زن و فرزندانمان نباشیم.

در شهرستان رفسنجان جمعی از کارگران بیکار در اعتراض به بیکاری در مقابل فرمانداری این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. یکی از کارگران گفت: وقتی هم آقایان می‌خواهند کار بدهند 15هزار فرصت شغلی را یک جا در اختیار کارگران محروم افغانی می‌گذارند که پول کمتری به کارگر بدهند و خودشان بودجه‌ها را بالا بکشند. اداره کار هم به این رویه حمایت می‌کند چون ارگانهای جنگ‌افروز و صدور بنیادگرایی و ارتجاع رژیم از میان همین افغانیها برای آتش‌افروزی در سوریه و عراق عضوگیری می‌کنند.

در بروجرد کارگران کارخانه سامان کاشی این هفته نیز تجمع اعتراضی برگزار کردند که در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان بود، چندی پیش هم این کارگران تجمع داشتند.

در مراغه اما این دانشجویان بودند که دست به اعتراض زدند. دانشجویان دانشگاه دولتی مراغه به تعطیلی ترم تابستانه برخی واحدهای درسی اعتراض داشتند و در مقابل دفتر رئیس دانشگاه دست به تجمع اعتراضی زدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر