پنجشنبه، تیر ۱۱، ۱۳۹۴

#کارگران#مهاباد/ کارگران از تعویق حقوق رنج می‌برند

مهاباد/ کارگران از تعویق حقوق رنج می‌برند

١١-٠۴-١٣٩۴



به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز چهارشنبه دهم تیرماه، کارگران کشت و صنعت مهاباد در اعتراض به تاخیر در پرداخت ١٠ ماه حقوق، مانع فعالیت بخش‌های کشتار دام و طیور این مجتمع شدند.

به گفته یکی از کارگران، ١٠ ماه است که حقوق کارگران بخش‌های کشتار دام و طیور پرداخت نشده و پس از چندین بار پیگیری، تاکنون پاسخ مثبتی را دریافت نکرده‌اند.

مدتی پیش نیز، خبرهایی در مورد تعطیلی همیشگی این مجتمع صنعتی به عنوان نماد صنعت مهاباد منتشر گردیده بود.

هم‌اکنون تنها بخش کشتارگاه طیور و سردخانه کشت و صنعت مهاباد درحال فعالیت می‌باشند.

مجتمع صنعتی کشت و صنعت مهاباد (مجتمع چهارگانه سبز مهاباد) در اوایل دهه ١٣٥٠ تاسیس و براساس اسناد و گفته مسئولان این مجتمع، در آغاز ٨٠٠کارگر در این مجتمع مشغول به کار بودند و هم‌اکنون تعداد آنها به ١٥ تا ٢٠ کارگر کاهش یافته است.

کارگران معترض این مجتمع می‌گویند: مشکلات شرکت‌های چهارگانه سبز مهاباد زمانی آغاز شد که این مجتمع بزرگ صنعت کشاورزی در سال ۸۶ در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد.

از دیگر سو نیز، مدت ٩ ماه است که شرکت پیمانکار سد "چپرآباد" اشنویه حقوق و دستمزد کارگران را پرداخت نکرده است.

مسئولان این شرکت به بهانه کمبود بودجه از پرداخت کامل حقوق و مزایای کارگران خودداری کرده و پس از گذشت ٩ ماه از تعویق پرداخت حقوق و دستمزد کارگران به هر کارگر مبلغ ٢٠٠ هزار تومان پرداخت کرده است.

ساخت سد "چپرآباد" اشنویه با ارتفاع ٣٤ متر و حجم آب تنظیمی ١٣٠ میلیون متر مکعب، از سال ٨٢ آغاز و تاکنون افتتاح نشده است و بیش از ٤٠ کارگر در آن مشغول به کار هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر