سه‌شنبه، تیر ۱۶، ۱۳۹۴

#ایران#معترضان در بامیان خواستار مجازات مسئولان امنیتی افغان شدند


صدها تن از ساکنان ولایت بامیان در مرکز افغانستان و خانواده‌های قربانیان پلیس محلی  که پنجشنبه گذشته  در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک کشته شدند، با بر پایی تجمع اعتراضی از دولت خواستند تا آن عده از مسئولان امنیتی را که در این حادثه مقصر هستند، برکنار و مجازات کند.
این افراد مسئولان محلی ولایت میدان وردک را نیز به بی‌توجهی متهم کرده و مدعی شدند که آنان در کشته شدن ۲۲ پلیس محلی در این ولایت دست دارند.
این تجمع با آرامش برگزار شد و شرکت‌کنندگان عکس‌های مقامات امنیتی افغان را آتش زدند و صحنه‌های حمله افراد گروه طالبان به این سربازان پلیس را نیز بازسازی کردند.
تصاویر مقامات امنیتی توسط تظاهرکنندگان آتش زده شدند 
 
 
افراد معترض کشته شدن این سربازان را "جنایت جنگی" خواندند و از سازمان ملل خواستند تا از مجرای شورای امنیت با این گونه اعمال و عاملان آن برخورد قاطع کند.
روز پنجشنبه گذشته نیروهای پلیس محلی در ولسوالی جلریز با حمله افراد مسلح گروه طالبان در محاصره آنان گیر افتادند و ۲۲ نفر از آنها پس از آن که تلاشها برای ارسال کمک   و نیروهای حمایتی برای شان بی‌نتیجه ماند، کشته شدند.
بعد از این حادثه یک هیات حقیقت‌یاب توسط رئیس جمهوری افغانستان گماشته شد تا مشخص شود که دلیل عدم اعزام نیروهای کمکی و مهمات برای این نیروها چه بوده است.
این حادثه موجب واکنش زیادی در رسانه‌های اجتماعی شد.


شرکت‌کنندگان در تظاهرات امروز صحنه حمله به سربازان پلیس را نیز بازسازی کردند 
 
پایان تحص مخالفان والی جدید بامیان
در خبر دیگری از بامیان مخالفان والی جدید این ولایت نیز بعد از یک ماه به تحصن خود پایان دادند.
این افراد قبل از اینکه خیمه تحصن خود را جمع کنند به طرف ساختمان ولایت بامیان سنگ انداختند و شیشه‌ها را شکستند.
طاهر زهیر، والی جدید بامیان در مرکز افغانستان، علی‌رغم اعتراض‌های مخالفانش، حدود یک هفته قبل به کارش آغاز کرد.
در زمان معرفی این والی معترضان که سه نماینده مجلس ولایت بامیان نیز در جمع آنان بودند، هشدار دادند تا زمانی که دولت به خواست آنها برای معرفی یک "والی غیرحزبی" پاسخ مثبت نداده، به اعتراض خود ادامه خواهند داد.


بی بی سی 
7.7.2015

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر