برتراند پیکارد و آندره بورشبرگ
شنبه
13تیر 94 - هواپیمای ’سولار ایمپالس دو’ پروژه پرواز ۳۶ هزار کیلومتری به
دور کره زمین را حدود چهار ماه پیش از ابوظبی آغاز کرده بود، بالاخره با
پرواز بیوقفه ۱۱۸ ساعته خود با موفقیت به پایان برد تا این پیام را به
جهانیان برساند که میتوان بدون استفاده از سوخت فسیلی، مسافت بیشتری را طی
کرد.
آخرین سفر ’سولار ایمپالس دو’ مسافتی ۸ هزارکیلومتری بود. از ’ناگویا’ در ژاپن تا فرودگاه کالایلوآی در هاوایی آمریکا.
ایمپالس
دو این مسافت را در ۱۱۸ ساعت، یعنی حدود ۵ شبانهروز و بیوقفه طی کرد.
این مسیر را ’آندره بورشبرگ’، خلبان سوئیسی هواپیما، به تنهایی طی کرد و
رکورد شکست. ’ برتراند پیکارد’ همکار ’آندره بورشبرگ’ و خلبان دیگر ’سولار
ایمپالس دو’ در بیانیهیی گفته است یک هواپیمای خورشیدی، بدون استفاده از
سوخت فسیلی، مسافتی بیشتر از یک هواپیمای معمولی طی کرده است. به گفته
پیکارد، این پیام روشنی است که انرژی پاک میتواند اهدافی ناممکن را ممکن
سازد.
نخستین نمونه
تکمیلشده هواپیمای خورشیدی ’سولار ایمپالس’ در سال ۲۰۱۰ به پرواز درآمد و
با ۲۶ ساعت پرواز قابلیت خود را برای استفاده از انرژی خورشیدی به جای سوخت
فسیلی نشان داد.
نسخه
دوم ’سولار ایمپالس’ پروازهای آزمایشی خود را در ۲۰۱۳ انجام داد و توانست
بدون استفاده از سوخت فسیلی از آسمان دریای مدیترانه عبور کند.
بالهای ’سولار ایمپالس دو’ ۷۲ متر طول دارد و ۱۲ هزار سلول خورشیدی روی آن نصب شده است. وزن این هواپیما ۲۳۰۰ کیلوگرم است. سلولهای خورشیدی ’سولار ایمپالس’ انرژی خورشید را در باتریهای لیتیومی خود ذخیره و در پرواز شبانه از آن استفاده میکنند. برتراند پیکارد و آندره بورشبرگ طراحان ’سولار ایمپالس دو’ هستند. این هواپیما حاصل کار دوازده سال تحقیق این دو خلبان است. آنها پروژه پرواز ۳۶ هزار کیلومتری به دور کره زمین را حدود چهار ماه پیش از ابوظبی آغاز کردند.
طراحان
’سولار ایمپالس دو’ دلیل انتخاب ابوظبی بهعنوان آغاز و پایان این سفر خود
به دور دنیا را آبوهوا، زیرساختهای ابوظبی و تعهدات این کشور به انرژی
پاک اعلام کردهاند. همچنین هدف پرواز ۳۶ هزار کیلومتری ’سولار ایمپالس دو’
تشویق به استفاده از انرژی پاک اعلام شده است. بالهای ’سولار ایمپالس دو’ ۷۲ متر طول دارد و ۱۲ هزار سلول خورشیدی روی آن نصب شده است. وزن این هواپیما ۲۳۰۰ کیلوگرم است. سلولهای خورشیدی ’سولار ایمپالس’ انرژی خورشید را در باتریهای لیتیومی خود ذخیره و در پرواز شبانه از آن استفاده میکنند. برتراند پیکارد و آندره بورشبرگ طراحان ’سولار ایمپالس دو’ هستند. این هواپیما حاصل کار دوازده سال تحقیق این دو خلبان است. آنها پروژه پرواز ۳۶ هزار کیلومتری به دور کره زمین را حدود چهار ماه پیش از ابوظبی آغاز کردند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر