شنبه، تیر ۲۰، ۱۳۹۴

#ایران


كنفرانس مطبوعاتي «توافق اتمي با رژيم ايران: چشم‌اندازها، راستي‌آزمايي، پيامدها و چالش‌ها» در دفتر شوراي ملي مقاومت در واشينگتن


در كنفرانس واشينگتن كه با حضور بروس مك‌كولم رئيس مؤسسه براي استراتژي‌هاي دموكراتيك، سفير رابرت جوزف معاون پیشین وزارت خارجة آمريكا در امور کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌المللی، پروفسور ريموند تنتر مقام ارشد شورای امنیت ملی آمریکا در دولت ریگان و عليرضا جعفرزاده برگزار شد، شركت‌كنندگان مذاكرات اتمي و چشم‌اندازهاي آن‌را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
در اين كنفرانس مطبوعاتي كه به‌طور زنده از شبكة اينترنت پخش مي‌شد، سخنرانان ضمن محكوم‌كردن هرگونه امتيازدهي به حكومت آخوندي براي حصول توافق اتمي، تدابير ضروري را براي جلوگيري از دستيابي رژيم به بمب اتمي مورد تأكيد قرار دادند.
بروس مك‌كولم كه مديريت كنفرانس مطبوعاتي واشينگتن را برعهده داشت در سخنان افتتاحية خود از جمله گفت، بعد از چندين دور مذاكره، سئوالات بسياري دربارة راستي‌آزمايي، بازرسي‌ها، ابعاد نظامي احتمالي برنامة رژيم ايران و موشك‌هاي باليستيك، هم‌چنان باقي است. وي بر اهميت بازرسي‌هاي سرزده از تأسيسات رژيم تأكيد كرد.
پس از آن سفير رابرت جوزف در سخنان خود ارائة امتيازات ناموجه به رژيم آخوندي را در مذاكرات اتمي مورد انتقاد قرار داد و بر لزوم جلوگيري از دستيابي رژيم به توانايي توليد سلاح هسته‌يي تأكيد كرد.
وي سپس به كارنامة مخفي‌كاري‌ها و طفره‌رفتن‌هاي رژيم از پاسخ به سئوالات و ابهامات دربارة وجوه مختلف برنامة اتمي‌اش پرداخت و بازرسي از سايت‌هاي رژيم و تمامي افراد مرتبط با آن‌را در هر زمان و هر مكان امري ضروري دانست.
سفير رابرت جوزف گفت، رژيم ايران خواهان دسترسي مديريت‌شده است كه به معني داشتن حق جلوگيري از دسترسي است.
معاون پيشين وزارت خارجة آمريكا با انتقاد از سياست مماشات دولت اوباما در مذاكرات با رژيم هشدار داد، اگر رژيم ايران به توانايي اتمي دست يابد، گمان خواهد كرد كه نسبت به فشارهاي خارجي مصون است و از اين‌رو به سركوب مردم خود ادامه خواهد داد.
سخنران بعدي اين كنفرانس پرفسور ريموند تنتر در سخنان خود تصريح كرد، حمايت رژيم ايران از تروريسم، برنامة موشكي آن، سركوب مردم و ساير عوامل، بايد در توافق اتمي مد نظر قرار گيرند.
پس از آن عليرضا جعفرزاده طي سخناني به فريبكاري‌هاي اتمي رژيم پرداخت و گفت، اين رژيم شيوه‌هاي مختلفي براي فريبكاري دارد؛ آنها به تأخير دامن مي‌زنند، شواهد را دست‌كاري مي‌كنند، تا وقتي دستشان رو نشده به دروغ‌گويي ادامه مي‌دهند، اذهان را منحرف مي‌كنند و قول همكاري‌هايي را مي‌دهند كه به آن عمل نمي‌كنند.
عليرضا جعفرزاده در اين رابطه به فريبكاري رژيم در ارتباط با سايت كالا الكتريك اشاره كرد كه در فورية 2003 توسط مقاومت ايران افشا شد. آژانس با بازديد و نمونه‌برداري از اين سايت متوجه تغييرات قابل توجهي شده بود.
وي تصريح كرد، درسي كه مي‌توان از نمونة كالا الكتريك گرفت اين است كه دسترسي در هر زمان به هر سايت مظنون، يك عامل حياتي براي مذاكرات است... اگر آنها نتوانند حتي مشكلات كنوني و موجود را حل و فصل كنند، چه‌طور مي‌توان به مشكلات آتي پاسخ گفت؟ در مذاكرات بايد به مسئلة فعاليت‌هاي مظنون اتمي رژيم پاسخ داده شود و اين موضوع بايد قبل از حصول توافق حل و فصل شود.
در ادامة كنفرانس مطبوعاتي در دفتر شوراي ملي مقاومت در واشينگتن، شركت‌كنندگان به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر