پنجشنبه، تیر ۱۸، ۱۳۹۴

#ایران#ورود مجدد احمدی‌نژاد به صحنه؛ چرا؟

تاريخ: 1394/4/18

جنگ گرگها رفسنجانی-احمدی-نژاد


رسانه‌ها و مهره‌هایی از باند رفسنجانی – روحانی در لابلای اظهارات و نوشته‌هایشان از آمادگی نفرات وابسته به احمدی‌نژاد برای ورود به انتخابات و فعال شدن در صحنه سیاسی و جنگ باندهای درونی رژیم خبر می‌دهند.
مبنای این اظهارنظرها به‌وجود آمدن دار و دسته‌های جدیدی به نام جبهه یکتا است که عناصر تشکیل دهنده آن عمدتاً وزرا و مهره‌های دولت احمدی‌نژاد می‌باشند.
رسانه‌های وابسته به باند رفسنجانی – روحانی این فرضیه را در نظر می‌گیرند که ”احمدی‌نژادیها “ با سایر دارودسته‌های باند خامنه‌ای در جریان انتخابات آتی مجلس رژیم، علیه باند رفسنجانی- روحانی به وحدت برسند تا بتوانند تفوق ”اصولگرایان“ در آن را تضمین کنند.

روزنامه ابتکار 14تیر 94 از تصمیم احمدی‌نژاد و اطرافیانش برای آینده سیاسی و شراکت در قدرت خبر می‌دهد.
همین روزنامه در مقاله‌ای دیگری در این روز از مأموریت تازه احمدی‌نژاد و سخنرانی او در زمینه تبیین مسیر و سیاستهای آینده او و افرادش گزارش مفصلی تهیه کرده است.
با فعال شدن احمدی‌نژاد و دار و دسته وی، متقابلاً رسانه‌ها و عناصر وابسته به باند رفسنجانی روحانی کارکرد گذشته او و تحرکات فعلی او برای ورود به صحنه سیاسی رژیم را زیر ضرب گرفته‌اند.
محمد خوش چهره یکی از کارشناسان اقتصادی رژیم در گفتگو با روزنامه آفتاب یزد 16تیر 94 پیش‌بینی می‌کند ”احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی موفق نخواهد بود“.
مرعشی یکی از بستگان و کارگزاران وابسته به رفسنجانی نیز دوران احمدی‌نژادی در نظام ولایت‌فقیه را دوران کلاه‌برداری می‌داند و در مورد آینده احمدی‌نژاد می‌گوید: ”احمدی‌نژاد دیگر نمی‌تواند سر مردم کلاه بگذارد“. (آفتاب یزد16تیر94)
احمدی‌نژاد هم در یک موضع‌گیری، تمامی دعاوی باند رفسنجانی- روحانی علیه او و دولتش را دروغ نامید و در این رابطه گفت: ”‌متأسفانه در رسانه‌ها، حرفهای دروغ و بی‌پایه و اساس در رابطه با ما زیاد می‌زنند. ظاهراً فعلاً ”رفع القلم “است. ظاهراً همه آزادند که هر چه می‌خواهند از دروغ و تهمت و افترا علیه دولتهای نهم و دهم و این‌جانب و دوستانم بگویند، بنویسند و منتشر کنند. اگر تصمیم یا تکلیفی داشتم که کاری را انجام دهم، در آن صورت خودم صراحتاً به ملت اعلام می‌کردم..
خیز احمدی‌نژاد و دار و دسته او برای ورود به جنگ انتخابات آینده رژیم، قبل از تعیین‌تکلیف نهایی پرونده هسته‌یی، بیانگر جنگ‌وجدالهای بیشتر در مرحله ”پسا مذاکرات “است.
فعال شدن احمدی‌نژاد در این شرایط، در حالی است که تا پیش از ضرب‌الاجل دستجاتی از باند خامنه‌ای تلاش داشتند از احمدی‌نژاد و اطرافیان او دوری کنند و حتی قوه قضاییه تحت امر خامنه‌ای چندین مورد از دزدیهای زمان احمدی‌نژاد را رو کرد.
به نظر می‌رسد ورود خامنه‌ای به قضیه‌های بورسیه‌های غیرقانونی و تیغ کشی علیه دولت روحانی که چرا در مورد بورسیه‌ها فاش گویی کرده است، برآمده از تعادل قوای جدید درونی رژیم و مشخصاً به‌منظور عقب نشاندن باند رفسنجانی- روحانی از مواضع تهاجمی‌شان باشد.
هم‌چنان که از اظهارات رسانه‌ها و مهره‌های باند رفسنجانی- روحانی مشخص شد، متقابلاً رسانه‌ها و مهره‌های باند رفسنجانی – روحانی نیز به مقابله با این وضعیت برخاسته‌اند و با حمله متقابل به احمدی‌نژاد و سیاستهای او در دوران ریاست جمهوری‌اش، تلاش دارند که او را از ورود به صحنه سیاسی و جنگ باندهای درونی رژیم بازدارند، و تعادل قوای درونی رژیم را به نفع باند رفسنجانی- روحانی رقم بزنند.
بنابراین از هم‌اکنون کاملاً روشن است که باید در انتظار بالا گرفتن کیفی این جنگ و جدالها در مرحله ”پسا مذاکرات “بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر