چهارشنبه، تیر ۱۰، ۱۳۹۴

شهناز نيرومنش: استاد طاهرى در اثر اعتصاب غذا و شكنجه در خانه های امن وزارت اطلاعات جان داده است


شهناز نيرومنش: استاد طاهرى در اثر اعتصاب غذا و شكنجه در خانه های امن وزارت اطلاعات جان داده است
۱۰ تير ۱۳۹۴


شهناز نيرومنش: استاد طاهرى در اثر اعتصاب غذا و شكنجه در خانه های امن وزارت اطلاعات جان داده است

 مسئول و سخنگوی “كمپين بين المللي حمايت از استاد محمد علي طاهرى”، برگزاري دادگاههاي اخير در خصوص طاهرى را فريب دستگاههاي امنيتي جمهوري اسلامي دانست و تصريح كرد كه “استاد طاهرى در آخرین اعتصاب غذای خود، شهید شده است”.
خانم شهناز نيرومنش در گفتگو با خبرنگار بزرگترين كمپين حقوق بشرى تاكيد كرد كه “استاد طاهرى در پي اعتصاب غذاهاى مكرر در این چند سال ، سرانجام پس از انتشار نامه ارسالی برای من و خطاب به آقای احمد شهید(گزارشگر ویژه حقوق بشر) در اعتراض به باز بودن پرونده اتهامی افساد فی الارض، در حالیکه در وضعیت بسیار وخیم و ضعف شدید جسمی قرار داشت، تحت شكنجه و فشار نيروهاي امنيتى جمهوري اسلامى شهید شده است”.
وى فيلم اخير منتشر شده در خصوص برگزارى دادگاه طاهرى را “ساختگى ، مونتاژ شده و غير واقعى ” دانست و خاطرنشان كرد: “استاد طاهرى بيش از چهار ماه قبل در شكنجه گاههاي دستگاههاي امنيتي در خارج از زندان اوين، جان داده است”.
نيرومنش يادآور شد كه “استاد طاهرى در تاريخ هفتم آذر ١٣٩٣ در حالى كه حال جسمى اش وخيم بوده ، به صورت مخفيانه از زندان اوين به مكانهاى تحت نظر دستگاههاي امنيتي منتقل شده است”.
وى با اشاره به تلاشهاى دستگاه امنيتى براى “اعمال فشار بر خانواده و نزديكان استاد طاهرى براى ارايه خبرهاى غیر صحیح و كاناليزه شده در خصوص طاهرى”، گفت: “دستگاه امنيتى جمهورى اسلامى از وکیل و نزديكان استاد طاهرى برای انتشار اخبار دروغ استفاده می كند و از آنان خواسته است كه در رسانه ها و همچنين در مجامع بين المللي موضوع از دست رفتن وى را مخفي نگهدارند و تایید برگزارى دادگاههاي طاهرى از سوی خانواده و نیز و فعالیت های رسانه ای و بین المللی سه ماه اخیر همگی سرپوشی برای از دست رفتن او در زیر شکنجه و اعتصاب غذاست “.
نيرومنش اظهار داشت: ” چند نفر از فعالان مدنى و وكلاى مستقل بر نبود استاد طاهرى از چند ماه پيش در زندان اوین و همچنين عدم رويت وى در دادگاههاى صورى و ادعايي ، صحه گذاشته اند ولى تاكيد كرده اند كه به جهت مشكلاتى كه ممكن است از سوی حکومت براى آنها پيش بيايد، از ذكر نام آنها خوددارى شود”.
وى يادآور شد كه “محمد علي طاهرى بنيانگذار شيوه معنوى عرفان حلقه و دو طب مکم فرادرمانى و سایمنتولوژی و صاحب دهها نظریه علمی-معنوی است كه از هشت سال پيش تحت فشار نيروهاى امنيتى قرار گرفته و از چهار سال قبل به دلیل انواع اتهام ساختگی عقيدتى و امنيتى در بند ٢ الف زندان اوين در حبس بوده است”.
نيرومنش خاطرنشان كرد: “این در حالیست که آقای طاهری با تاکید بر این که عرفان حلقه مبتنی بر عرفان اصیل ایرانی است، مایل بود آوازه ی این عرفان از ایران به همه دنیا برسد. ایشان پای اعتقادش ایستاد ،برای تکذیب آنچه که برای بشریت به ارمغان آورده بود حاضر به سازش با حکومت ایران نشد و سرانجام پس از چهار سال زجر و شکنجه در زندان انفرادی در راه عقیده اش جان داد”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر