چهارشنبه، تیر ۲۴، ۱۳۹۴

#ایران رابطه اقتصاد و جام زهر اتمی!

تاريخ: PM 3:26:10 1394/4/23

بانک مرکزی


«اقتصاد مال خر است.».. این جمله، یکی از ماده‌های برنامه اقتصادی امام دجالان بعد از غصب حکومت بود.
اگر حیوان نجیب زبان تکلم داشت حتماً رو به آخوندها می‌گفت: «حالا بخورید! اگر شما هم باندازه ما شعور اقتصادی داشتید، حالا مجبور به نوشیدن جام زهر اتمی در اثر خفگی اقتصادی نمی‌شدید».
واقعیت جدی روی زمین این است که یکی از بحرانهای اصلی رژیم، بحران اقتصادی است. به‌معنی دقیق کلمه اقتصاد رژیم، یک اقتصاد فروپاشیده، ورشکسته، فلج، غیرقابل کنترل و به گفته یک کارشناس اقتصادی رژیم، در حال سقوط آزاد است.
بانک مرکزی رژیم در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد حجم نقدینگی کشور در پایان اردیبهشت‌ماه امسال با 2 و 23صدم درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل، به رقم ۸۰۰ هزار میلیارد و ۴۴۷ میلیون تومان رسیده است.
بر اساس این گزارش، نقدینگی در دو ماهه اول امسال نیز نسبت به اسفند پارسال 2 و 3دهم درصد افزایش داشته است.
نقدینگی در ایران طی یک دهه گذشته بیش از ۱۰ برابر شده است.
خبرگزاری ایسنا روز ۱۵ تیر در گزارشی نوشته بود، رشد ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی نقدینگی از سال ۹۲ «‌تأمل برانگیز» و «‌متناقض» با آمارهای اعلام شده درباره کاهش تورم از سوی دولت روحانی است.
وضعیت اقتصادی رژیم را خود سران باند خامنه‌ای این‌طور توصیف کرده‌اند: ... وضع همین است و این طور نیست که فکر کنید اگر فردا آقای ظریف توافق نهایی را امضا کند و غرب هم به وعده‌هایش عمل کند تمامی مشکلات ما هم رفع می‌شود».
احمد توکلی عضو مجلس ارتجاع گفت: سیاستمداری که می‌گوید من حوزه اقتصاد را ضربتی علاج می‌کنم این شخص یا نادان است و یا شارلاتان.
وزیر اقتصاد رژیم نیز گفت: در حال حاضر به‌دلیل تحریمهای جهانی درآمدهای نفتی تقلیل یافته و در این شرایط دولتها به سراغ استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی می‌روند که نتیجه این امر تشدید تورم است.
در نتیجه آنچه که هم‌اکنون جسته‌وگریخته در رسانه‌های رژیم هم با وحشت‌زدگی مطرح می‌شود تهدید ”شورشهای شهری“ و ” انقلاب گرسنگان“ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر