جمعه، تیر ۱۲، ۱۳۹۴

#یران#انتقال کوروش زیاری شهروند بهایی به بیمارستان

 به گزارش بهایی نیوز کوروش زیاری شهروند بهایی که پیشتر در تاریخ 30 آبان ماه 1391 از سوی ماموران وزارت اطلاعات گنبد کاووس بازداشت شده بود به دلیل وضعیت وخیم جسمی و شرایط بد فیزیکی در ناحیه کمر پس از محرومت های مداوم مرخصی استعیلاجی و درمانی، روز گذشته به بیمارستان منتقل شد.
 
به گفته یک منبع آگاه به بهایی نیوز این شهروند بهایی پیش از بازداشت به دلیل مصدومیت (تصادف) از ناحیه کمر دچار مشکلات بسیاری شده بود و در طول زندان هم با وجود اینکه پزشکان 40 جلسه آب درمانی و فیزیوتراپی را تجویز کرده بودند از انتقال وی به بیمارستان ممانعت می شد.
 
این منبع مطلع می گوید که آقای زیاری از دیسک کمر به همراه ساییدگی استخوان و تاندون پا رنج می برد که وضعیت ایشان به دلیل طولانی بودن زندان و شرایط بد سالن  نگهداری ایشان هر روز وخیم تر می شود.
 
کوروش زیاری به همراه 6 شهروند بهایی دیگر مدتی را در زندان مرکزی گرگان "زندان امیرآباد " و پس از مدتی به بند 209 زندان اوین منتقل شدند که در نهایت در تاریخ 2 دی ماه 1391 به زندان رجایی شهر منتقل شده اند.
 
بنابر گفته های منابع آگاه؛ صبح روز ۲۶ مهرماه فرهاد فهندژ، کمال کاشانی و فرهمند ثنایی دستگیر می‌شوند و بلافاصله ۲ روز بعد پیام مرکزی، سیامک صدری و فواد فهندژ برادر فرهاد را هم بازداشت می‌کنند. دو روز پس از آن کوروش زیاری هم در شهرستان گنبد بازداشت و به آنان ملحق می‌شود. پس از یک ماه نقل و انتقال و بازجویی‌های فشرده در سلول‌های انفرادی زندان‌های گرگان و ساختمان وزارت اطلاعات استان گلستان )در مورد گروه اول( و سه روز بازداشت و یک نوبت بازجویی و تفهیم اتهام ساده )در مورد گروه دوم( و نگهداری زیاری )بدون هیچ بازجویی( همگی آنان در تاریخ ۲ آذرماه سال ۹۱ به بند ۲۰۹ اوین انتقال یافته و پنج روز بعد نیز روانه بند ۳۵۰ می‌شوند. پس از یک ماه اقامت میان زندانیان بند ۳۵۰ و انجام بازپرسی از سوی شعبه ۳ دادسرای شهید مقدسی اوین، کلیه این زندانیان را به قرنطینه زندان رجایی‌شهر کرج می آورند و در روز سوم دی ماه همان سال وارد سالن ۱۲ زندان می‌شوند. 
 
تاریخ محاکمه اولیه ایشان که در وهله نخست با اتهامات سنگینی همچون تشکیل گروه غیرقانونی مخل امنیت ملی، همکاری با دولت متخاصم و تبلیغ علیه نظام مواجه بودند، سریعا از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تعیین می‌شود.اما به دنبال اعتراض وکلا و تقاضای استمهال جهت مطالعه پرونده سرانجام دادگاه در روز ۲۴ اردیبهشت ۹۲ در مدت کمتر از یک ساعت و نیم همگی این افراد را محاکمه می کند و همه آنان به جز فرهاد فهندژ که به ۱۰ سال حبس محکوم شد، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم می‌شوند. 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر