سه‌شنبه، تیر ۰۹، ۱۳۹۴

#ایران# آخوند آملی لاریجانی نگران چیست؟

تاريخ: PM 10:03:50 1394/4/8

قیام 88


بخشی از سخنان آخوند لاریجانی سرکرده قضاییه رژیم به‌مناسبت هفته این قوه به وحشت از قیام و خیزشهای مردمی اختصاص داشت.
سردژخیم قوه قضاییه رژیم در حالی که از سلسله قیامهای مردمی در سال 88 به‌عنوان ”فتنه“ نام می‌برد بار دیگر با یادآوری خاطره قیام سال 88 که لرزه سرنگونی بر اندام رژیم آخوندی انداخت سوز و گداز کرد و گفت: ”مگر ندیدیم چطور شهرها رو به آشوب کشیدند، تهران را، اصفهان را، مشهد را، شیراز را، مگر ندیدیم آتش می‌زدند مساجد را، پایگاههای بسیج را عده‌یی رو کشتند در خیابانها من عرضم این است که این یک بستر بسیار فتنه‌انگیزی بود. کسانی از بیرون و کسانی در داخل دنبال براندازی بودند“.
آخوند آملی لاریجانی ضمن بیان مطالبی نسبت به قیام سال 88 به بستری که این قیام در آن انجام گرفت اشاره کرد که بستر این قیام بستری براندازانه بود و به قول او: ”افراد ضدانقلاب چه فریاد می‌زدند علیه ولایت‌فقیه و نظام جمهوری اسلامی بر این بستر سوار شدند“.
قبل از این هم عوامل و سران رژیم بارها به بستر براندازانه قیام سال 88 و نیرویی که شعار براندازی را در آن قیام فراگیر کرد و شعار مرگ براصل ولایت‌فقیه را شعاری مردمی و همگانی کرد اعتراف کرده‌اند.
اکنون که آخوند آملی لاریجانی مجدداً مصائب و مشکلاتی را که نظام در قیام سال 88 با آن مواجه شد یادآوری می‌کند، هدف او خاطره‌گویی نیست بلکه به این واقعیت نیز اعتراف می‌کند که در شرایط کنونی نیز هر آن ممکن است جرقه‌های اعترضات مردمی تبدیل به رعدی توفان‌زا برای نظام ولایت گردد و سیلاب ناشی از آن نظام آخوندی از بنیان برکند. خصوصاً این‌که رژیم در یکی از بحرانی‌ترین مراحل حیات ننگینش به سرمی برد و به قول آخوند لاریجانی ”کسانی که دنبال براندازی بودند“ هم‌چنان این هدف را دنبال می‌کنند.
آخوند آملی لاریجانی در حالی که اعتراف می‌کند نظام در تهدید است و در شرایط خطیری قرار دارد، این سؤال را طرح می‌کند: ”سوالم این است آیا قوای کشور موظف هستند از کیان جمهوری اسلامی حفاظت بکنند یا نه؟ موظف هستند یا نیستند؟ و نسبت به کسانی که دنبال براندازی بودن، من نمی‌گویم چه کسی ولی دیدیم که بودند“.
در وحشت از سرنگونی نظام و خیزشهای مردمی و در یک کلام در وحشت از قیامی دیگر است که لاریجانی سعی می‌کند کوتاه نیاید و رک می‌گوید که: ”قوه قضاییه رژیم مسیرش درست بود تحلیل اش هم درست بود من بعد هم همچنین هست“.
پر واضح است که لاریجانی نسبت به سال 88 به‌طور مضاعف باید نگران فتنه آینده که اسم مستعار خیزش و قیام مردمی است باشد. زیرا در شرایط فعلی که نظام در چنبره‌ای از بحرانها از جمله بحران اتمی، منطقه‌یی و داخلی، دست و پا می‌زند، سران نظام می‌بایست بیش از پیش نگران موجودیت نظام باشد. اگر ‌چه با توجه به شرایط انفجاری جامعه که ناشی از فشارهای مختلف این رژیم برمردم است، نظام آخوندی نه می‌تواند و نه توان آن را دارد در آینده با سرکوب جلو سیل بنیان کن خشم و نفرت مردم را بگیرد، و سرانجام محتوم آن سرنگونی است، مسأله‌ای که رئیس قوه قضاییه رژیم به‌شدت نگران آن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر