شنبه، تیر ۰۶، ۱۳۹۴

جام جهانی فوتبال زنان؛ آلمان و آمریکا به نیمه نهایی راه یافتند


کارلی لوید کاپیتان تیم ملی زنان آمریکا تک گل این تیم مقابل چین را به ثمر رساند
تیم‌های ملی زنان آلمان و آمریکا با پیروی مقابل فرانسه و چین به مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتبال زنان در کانادا راه پیدا کردند.
آمریکا قهرمان دو دوره جام جهانی زنان در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات، با تک گل کارلی لوید در ابتدای نیمه دوم موفق شد چین را شکست دهد.
این پیروزی بیست و پنجمین پیروزی متوالی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا مقابل چین است، این تیم با این برد برای هفتمین بار به مرحله نیمه نهایی جام جهانی صعود کرد.
آمریکا برای راهیابی به فینال این رقابت‌ها باید در نیمه نهایی مقابل آلمان قرار گیرد، این بازی قرار است روز سه‌شنبه این هفته در ورزشگاه المپیک شهر مونترال برگزار شود.
این تیم با وجود اینکه در این مسابقه لورن هالیدی و مگان راپینو دو بازیکن اصلی خط هافبک خود را در اختیار نداشت، بازی را در نیمه اول کاملا در کنترل خود داشت ولی نتوانست از موقعیت‌های خود استفاده کند.
تیم ملی زنان آمریکا در نیمه دوم روی یک ضربه کرنر موفق شد، دروازه چین را باز کند، کارلی لوید روی ارسال جولی جانستون با ضربه سر تک گل آمریکا در این بازی را به ثمر رساند.
چین برای زدن گل تساوی تلاش زیادی کرد ولی در نهایت آمریکا موفق شد با تک گل کارلی لوید این تیم را مغلوب کند.
در دیگر بازی مرحله یک چهارم نهایی آلمان در ضربات پنالتی فرانسه را شکست داد و حریف آمریکا در مرحله نیمه نهایی شد.
ضربه لوئیسا نسیب هافبک فرانسه در نیمه دوم پس از برخورد به بازیکنان آلمان، این تیم را یک بر صفر از حریف پیش انداخت ولی پنج دقیقه مانده به پایان بازی، سیلیا ساسیچ با یک پنالتی مشکوک نتیجه را ۱-۱ مساوی کرد تا بازی به وقت اضافه بکشیده شود.
در وقت اضافه اول گیتان تینی بازیکن فرانسه موقعیت ایده‌آلی برای زدن گل دوم داشت ولی این بازیکن نتوانست دروازه را باز کند تا در نهایت سرنوشت برنده بازی در ضربات پنالتی مشخص شود.
در حالی که دو تیم ۴-۴ در ضربات پنالتی مساوی بودند، آلمان با گل کردن پنالتی پنجم، ۵ بر ۴ از فرانسه پیش افتاد.
فرانسه در صورت از دست دادن پنالتی پنجم با جام جهانی خداحافظی می‌کرد، کلر لاوژه بازیکن فرانسه که در نیمه دوم بازی به زمین آمده بود، ضربه پنالتی را در جهت حرکت، نادین آنگرر دروازه‌بان آلمان زد تا آلمان در نهایت با پیروزی ۵ بر ۴ مقابل فرانسه راهی نیمه نهایی جام جهانی شود.
27.6.2015 
بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر