دوشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۴

پس از ٥٣ روز رویارویی با مرگ، عصر امروز آکام تلاج جان باخت+تکمیلی


٠٨-٠۴-١٣٩۴ - ٢٩

پس از ٥٣ روز رویارویی با مرگ، عصر امروز آکام تلاج جان باخت+تکمیلی

تکمیلی: پدر آکام تلاج به آژانس خبررسانی کُردپا اعلام کرد، تا کنون ساعت ١٩:٢٨ دقیقه به وقت تهران، جنازه آکام به ما تحویل داده نشده است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، عصر امروز دوشنبه هشتم تیرماه، آکام تلاج، جوان اهل نقده، یکی از زخمی‌شدگان اعتراضات اخیر مهاباد به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان ارومیه جان باخت.

یکی از بستگان خانواده تلاج ضمن تایید این خبر به آژانس کُردپا اعلام کرد: امروز عصر مسئولان بیمارستان "امام خمینی" در تماسی تلفنی با خانواده تلاج آنها را از مرگ آکام خبردار کرده و از آنها خواسته‌اند که به بیمارستان مراجعه کنند.

این منبع افزود: مسئولان بیمارستان و نهادهای امنیتی به دلیل ترس از تجمعات اعتراضی شهروندان، از تحویل دادن جسد آکام تلاج به خانواده آنها خودداری می‌کنند.

مرگ این جوان کُرد در حالی است که پیشتر، مسئولین حکومتی هرگونه برخورد و شلیک نیروهای نظامی با اعتراض‌کنندگان را تکذیب و نیروهای نظامی را "خویشتندار" توصیف کرده بودند.

این شهروند جوان، دانشجوی دانشگاه آزاد مهاباد و اهل نقده، روز پنج‌شنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه در پیرامون تجمع اعتراضی شهروندان مهابادی در مقابل هتل "تارا" و در نتیجه شلیک نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران به شدت مجروح شده بود.

وی پس از مجروح شدن به بیمارستان "امام خمینی" مهاباد منتقل و سپس به دلیل وخامت جسمانی به بیمارستان "امام خمینی" شهر ارومیه انتقال یافته بود.

آکام تلاج، طی مدت بستری در بیمارستان، دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، اما به دلیل اصابت ٤٠ ساچمه به دست و شکمش دچار خونریزی داخلی شده بود.

علیرغم اینکه وی مجددا نیاز مبرمی به عمل جراحی داشت، اما پزشکان به دلیل وخامت شدید جسمانی وی از عمل او خودداری کرده‌ بودند.

پزشکان بیمارستان نیز هنگام معالجه این دانشجوی کُرد، وضعیت وی را وخیم اعلام کرده بودند.

روز پنج‌شنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری، تجمع شهروندان مهابادی در مقابل هتل "تارا" در اعتراض به مرگ مبهم فریناز خسروانی، با دخالت نیروهای حکومتی به خشونت کشیده شد.

شهروندان مهابادی در این تجمع اعتراضی، خواستار محاکمه عاملین مرگ فریناز خسروانی شدند.

این تجمع به صورت مسالمت آمیز آغاز شده بود که با حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و نظامی به خشونت گراییده شد.

تا لحظه انتشار این خبر جنازه آکام تلاج به خانواده وی تحویل داده نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر