دوشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۴

#ایران_ورزش#درخشش تیم زنان انگلیس با سرمربی ۳۲ ساله

خوشحالی جیل اسکات ری‌اکتز هافبک تیم انگلیس پس از پیروزی تیمش برابر کانادا
مهدی رستم پور
پس از جام جهانی ۱۹۶۶ و ۱۹۹۰ مردان، برای سومین بار در تاریخ فوتبال انگلستان است که تیمی از این کشور به نیمه نهایی جام جهانی می‌رسد. نتیجه‌ای شگفت‌انگیز، با سرمربی ۳۲ ساله.
در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۵ فوتبال زنان، ژاپن و انگلستان با برتری مقابل رقبای خود راهی نیمه نهایی شدند.
میزبان جام هفتم که نتایج خوبی به دست آورده و از مدعیان فتح جام شناخته می‌شد، مقابل تیم شگفتی‌ساز انگلستان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد تا از دور مسابقات کنار برود. این بازی بیش از ۵۴ هزار تماشاگر داشت.
انگلستان برای نخستین بار در تاریخ فوتبال خود، به مرحله نیمه نهایی جام جهانی زنان راه یافت. اتفاقی که در رده مردان هم برای فوتبال این کشور پس از جام جهانی ۱۹۶۶ و ۱۹۹۰ تکرار نشده بود.
این تیم پیش از حذف کانادا، مقابل تیم مدعی نروژ نیز شگفتی ساخت و در شرایطی که با یک گل عقب بود، دو بار توسط استفانی هافتون و لوسی برنز به گل رسید.
در بازی انگلستان با کانادا، خوشبین‌ترین هواداران انگلیس هم تصور نمی‌کردند در همان ۱۴ دقیقه نخست بازی با دو گل پیش بیافتند. جودی تیلور و لوسی برنز برای انگلیس گل زدند و در همین نیمه، کریستینه سینکلر یکی از گل‌ها را پاسخ داد که برای ممانعت از حذف میزبان، کافی نبود.
جان هردمن سرمربی کانادا بعد از شکست تیمش گفت: «هم فرم خوبی داشتیم و هم ریتم خوب. بازیکنان من می‌توانند با افتخار از ورزشگاه خارج شوند. تضمین می‌دهم به هواداران که بازیکنان که ما نهایت تلاش خود را کردیم اما این مقدار برای صعود کافی نبود.»
مارک سامپسون ۳۲ ساله هم سرمربی تیم ملی انگلیس است. سنی مناسب حضور در وسط زمین و بسیار جوان برای هدایت یک تیم ملی. سامپسون پس از فعالیت در آکادمی بریستول سرمربی تیم ملی زنان کشورش شده و نتایجی درخشان به جا گذاشته. سابقه فوتبال خودش به بازی در دسته دوم ولز محدود می‌شود.
او در نشست خبری پس از بازی گفت: «این نتایج باورنکردنی با شخصیت بالا و انعطاف‌پذیری عالی بازیکنانم به دست آمده. تاکنون تجربه بازی در این جمعیت را نداشتم.»
ژاپن مدافع عنوان قهرمانی موفق شد با نتیجه یک بر صفر استرالیا را از پیش رو بردارد. مانا ایوابوچی در دقیقه ۸۷، رؤیای استرالیا در راهیابی به نیمه نهایی را نقش بر آب کرد.
در مرحله نیمه‌نهایی، آمریکا مقابل آلمان می‌ایستد. دو تیمی که پرافتخارترین‌ها در تاریخ جام جهانی زنان هستند. آمریکا با دو قهرمانی، یک نایب قهرمانی و سه عنوان سومی، پیشتاز فوتبال زنان در جهان است. آلمان هم دو بار اول شده و یک بار نایب قهرمان.
در دیگر دیدار از مرحله نیمه نهایی، ژاپن مقابل انگلستان قرار می‌گیرد. این تیم برای دفاع از عنوان قهرمانی باید روند شگفتی‌های رقیب را قطع کند.
رادیوفردا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر