مجید ابهری، آسیب‌شناس اجتماعی از فروش «دستمال‌های مرطوب‌کننده اعتیادآور» در تهران خبر داده و گفته که این دستمال‌ها به مواد مخدر صنعتی آلوده است.
ابهری امروز دوشنبه هشتم تیر به خبرگزاری مهر گفت که با توجه به گسترش مبارزه «پلیس مبارزه با مواد مخدر» با قاچاقچیان، مافیای مواد مخدر «تاکتیک‌های خود را عوض کرده» و اقدام به تولید و عرضه اقلام جدید مانند دستمال کاغذی مرطوب‌کننده برای رفع خستگی پوست کرده است.
به گفته این آسیب‌شناس، این دستمال‌ها که توسط فروشندگان زن در اتوبوس‌ها، مترو و اماکن پر تردد عرضه می‌شود، «عالیا» نام دارد.
ابهری افزوده: «این دستمال‌ها بعد از دو بار استفاده، اعتیاد ایجاد می‌کند و دارای مواد مخدر “السی من” از مشتقات آمفتامین هستند.»
دستمال‌های مرطوب‌کننده «عالیا» در بسته‌های ۱۰ عددی و بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان فروخته می‌شود.
به‌گفته ابهری، «در گذشته مافیای مواد مخدر به شکل‌های آدامس و شکلات اقدام به عرضه مواد مخدر می‌کردند که شناسایی و معرفی شده و با شکست مواجه شدند ولی این بار با عرضه این دستمال‌ها قصد آلوده‌سازی دختران و زنان جوان را دارند.»
چند سالی است که بسیاری از مواد اعتیادآور به نام مواد غذایی به بازار ایران می‌رسند. این دسته از مواد، در بسته‌بندی مواد خوراکی با عکس‌ هنرپیشه‌های هندی و پاکستانی به شکل آدامس، پاستیل و پودرهایی با طعم نعنا و خوش‌بوکننده دهان وارد می‌شوند.
radio zamaneh