نیروهای اسرائیلی بامداد دوشنبه 29 ژوئن قایق حامل حامیان شکستن حصار دریایی نوار غزه را توقیف کردند. ده‌ها نفر از طرفداران فلسطین تلاش کردند تا بار دیگر محاصره غزه را بشکنند اما یکی از قایق‌های آن‌ها روز دوشنبه 29 ژوئن توسط نیروی دریایی اسرائیل توقیف شد.
جمعی از سرنشینان کاروان آزادی

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه، این بار بر خلاف پنج سال پیش که حمله اسرائیل به یک کشتی حامل طرفداران غزه 10 فعال ترک را به کشتن داد، توقیف قایق طرفداران فلسطین که امروز به قصد شکستن محاصره غزه راهی این منطقه بود، بدون خشونت انجام شد. نیروی دریایی اسرائیل این قایق را به سوی بندر اشدود این کشور همراهی کرد.
قایق مزبور "ماریان" نام داشت و سوئدی بود که به گفته منابع تا 24 ساعت آینده به بندر اشدود خواهد رسید.
در مجموع 50 نفر از طرفداران فلسطین در کاروانی از چهار قایق با نام «کاروان آزادی 3» به سمت غزه حرکت کرده بودند که در بین آن‌ها باسل غطاس، نماینده عرب ـ اسرائیلی در پارلمان اسرائیل، منصف مرزوقی، رئیس‌جمهور پیشین تونس و نمایندگانی از پارلمان‌های کشورهای اروپایی و عرب دیده می‌شدند. پس از توقیف اولین قایق، سه قایق دیگر این کاروان بازگشتند.
از زمان آغاز حرکت قایق‌های «کاروان آزادی 3» مقامات اسرائیلی بارها علیه اهداف این حرکت در برابر محاصره غزه اظهار نظر کرده‌اند.
پیش از بازگشت، مسافران قایق‌های دیگر در بیانیه‌ای اعلام کردند که اهداف انسانی خود را رها نخواهند کرد و دولت اسرائیل را فراخواندند تا محاصره غزه را لغو کند.
محاصره زمینی، هوایی و دریایی غزه پس از به قدرت رسیدن حماس در غزه در ژوئن 2006 توسط اسرائیل علیه این منطقه فلسطینی به اجرا گذاشته شد.