دوشنبه، خرداد ۲۶، ۱۳۹۳

برگزاري " پنجمین سالگرد کیانوش آسا "


كيانوش آسا
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 26 خرداد 93: عصر روز يكشنبه بیست و پنجم خرداد ماه ،مراسمی به یاد شهيد کیانوش آسا در منزل شخصی " مهندس دانشور "  برادر اين شهيد برگزار شد.
اين مراسم كه با حضورتعدادي از دوستان و آشنايان اين دانشجوي نخبه علم وصنعت برگزار شده بود، با نواختن تنبور توسط یکی از دوستان  یارسانی شروع شد و جمع حاضر در مجلس با اوهم آوا شدند . سپس مهندس دانشور یکی از نقاشی های کودکی زنده یاد کیانوش را آورد و برای حاضرین نمایش داد  که محتوای آن نبرد نیکی با بدی بود و مهندس گفت : این نقاشی نمایانگر روحیه ستیهنده و ظلم ستیز کیانوش است که از دوران کودکی هماره سمت و سوی نیکی ها را می گرفت و وظیفه و خویشکاری خود را  نبرد با بدی ها و پلشتی ها می دانست .
در ادامه برنامه اشعاري دررثاي اين جان باخته راه آزادي خوانده شد و مهندس دانشور نيز سوک سروده هایی که شعرای کرمانشاهی و هم کلاسی های آن زنده یاد در رثایش سروده بودند و چند قطعه شعر از خودش را برای حاضرین خواند . این مراسم با سرود ”ای ایران” خاتمه یافت .
در انتهاي برنامه برادر كيانوش شهيد ، کوله پشتی و کفش کوه و تنبور کیانوش را بر روی میزی چید واز فرط ناراحتی های های گریست و به زبان کردی گفت : ارا جووانیل مردم کشین ، ارا جوانیل مردم کشین ( چرا جوان های مردم رامی کشید ؟؟؟ چرا جوان های مردم را می کشید) ... كه اين صحنه  حاضرین را بسيار تحت تاثیر قرارداد.
از جمله شعرهايي كه در اين مراسم خوانده شد:

" سوک سیاووش "
ای مام وطن سوک سیاووش ببین
این آتش خشم خلق خاموش ببین
جان باختگان راه آزادی را
با نام بلند ، چون "کیانوش" ببین  -   کامران تکوک 1388

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر